Avatar billede toro Nybegynder
15. januar 2002 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

\'Glemmer\' session

Jeg kører en Windows 2000 Server med IIS 5.
Jeg hoster 6 webhoteller på serveren.
På EET af webhotellerne er der følgende problem:

Den \'glemmer\' sessions! Dvs. hvis jeg gemmer en session-variabel og udskriver den med det samme, virker det. Men i det øjeblik jeg går videre til en anden side (på samme webhotel/server naturligvis), udskriver den ingenting når jeg forsøger at udskrive session-variablen! Dette gælder overalt på dette webhotel, og det har virket tidligere, og kan derfor konstatere at det ikke er en programmeringsfejl.

Jeg har undersøgt følgende:
Server.ScriptTimeout er 90
Sessions er slået til (Enable Session state)
Session timeout er 20 min
Virker som sagt på øvrige webhoteller på samme server
Der er masser af diskplads

Er løbet lidt tør for forslag...håber I har nogen jeg ikke har prøvet 8)

// www.toro.dk
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
15. januar 2002 - 18:41 #1
lytter
Avatar billede toro Nybegynder
16. januar 2002 - 10:56 #2
UPDATE:

Har prøvet at oprette et NYT webhotel med samme homedirectory, som webhotellet med problemer. Problemet er det samme her!

Hvordan \'gemmer\' IIS sessions? Kun i memory? Eller kan der være smuttet nogle skriverettigheder så den ikke kan gemme sessionvariabler på disk? Nogen forslag? 8/

// www.toro.dk
Avatar billede toro Nybegynder
16. januar 2002 - 11:31 #3
Problemet er løst!

Det viser sig at Global.asa af (på nuværende tidspunkt) uforklarlige årsager er TOM!

Omdøbes/fjernes Global.asa virker det, men findes den og er tom (0 KB) virker det ikke!

// www.toro.dk
Avatar billede tingleff Praktikant
19. september 2002 - 10:02 #4
øhhhh hvad...skal man fjerne global.asa??