Avatar billede briank Nybegynder
14. januar 2002 - 23:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad er forklaringen

Hej

Jeg har et problem som jeg ikke lige kan gennemskue og håber på lidt hjælp eller en forklaring.

Jeg benytter www.webshots.com til at lagre mine digitale billeder og det fungerer meget godt men fremvisningen hos webshots ville jeg gerne ændre så jeg registrerede alle MINE billede-referencer hos webshots i en acces-database og lavede så et billede-slideshow. Alt fungerede smugt men så har de opgraderet deres servere :-(

1) Hvis følgende billede-reference angives i browseren så vises billedet : http://community.webshots.com/photo/16931166/16931360ToDIKCosiV

2) Hvis der klikkes på linket afvises man pga sikkerhed <a href=\"http://community.webshots.com/photo/16931166/16931360ToDIKCosiV\">billede-link</a>

Hvorfor kan man det ene og ikke det anden og kan jeg få mit slideshow til at virke igen.

BrianK
Avatar billede briank Nybegynder
14. januar 2002 - 23:08 #1
sorry forkerte billed-referencer, her kommer de rigtige. Punkt 2 er ment som et link til billedet.

1) http://community.webshots.com/storage/1/v3/3/13/60/16931360ToDIKCosiV_ph.jpg

2) Hvis der klikkes på linket afvises man pga sikkerhed <a href=\"http://community.webshots.com/storage/1/v3/3/13/60/16931360ToDIKCosiV_ph.jpg\">billede-link</a>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
14. januar 2002 - 23:11 #2
har lige testet, og det virker fint her!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2002 - 23:47 #3
De vil vel ikke have du bare bruger deres server som ekstra lager. Så de kigger
på hvilken side, linket kommer fra, og er det ikke en webshots.com afvises du.
Det er bare et gæt :)
Avatar billede briank Nybegynder
15. januar 2002 - 00:52 #4
Er der nogen som har en lidt mere teknisk forklaring på hvordan webshots kan checke hvor et link kommer fra.

Hvis jeg viser en side på en server i Danmark med unikke billed-referencer til webshots, hvad sendes videre til webshots ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2002 - 06:20 #5
Der sendes den såkaldte Referer-information, dvs. en URL til siden hvor
linket stod, fx \"http://www.serveri.dk/side.htm\". Det er noget brugerens
browser bestemmer - og det er stadig et gæt. De kan også bruge noget
cookie-halløj.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. januar 2002 - 14:30 #6
Jeg lagde dit link ind på en side på min maskine, og der virkede det fint. Holdt dit op med at virke med det samme?
Avatar billede briank Nybegynder
15. januar 2002 - 16:04 #7
Bare så der ikke tvivl om hvilket link jeg mener : http://community.webshots.com/storage/1/v3/3/13/60/16931360ToDIKCosiV_ph.jpg

og jeg får følgende fejl :
Forbidden
You don\'t have permission to access /storage/1/v3/3/13/60/16931360ToDIKCosiV_ph.jpg on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.14 Server at community7.webshots.com Port 80
Avatar billede ras2000 Nybegynder
15. januar 2002 - 16:08 #8
Det virker altså fint herfra. Jeg tror Ericjacobsen er inde på noget af det rigtige, de har en liste over servere der ikke må gå direkte ind til billedet. Du kan flytte dit site, men det er nol en kortsigtet løsning.
Avatar billede briank Nybegynder
15. januar 2002 - 17:38 #9
ok, den køber jeg og erikjacobsen får de 30 point
Avatar billede briank Nybegynder
15. januar 2002 - 17:41 #10
hej erikjacobsen, kan jeg ikke lige få et svar fra dag så du kan få de 30 point :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2002 - 19:13 #11
Point for rent og skært gætteri uden egentlig resultat - nej nej
Avatar billede briank Nybegynder
15. januar 2002 - 22:08 #12
ok, men da der nok ikke er en løsning på problemet så takker jeg for indslagene og lukker spørgsmålet.