Avatar billede zybermaster Nybegynder
14. januar 2002 - 22:06 Der er 9 kommentarer

Ftp og stofa...

Hej alle jer der ved lidt om stofa.

Jeg har lige fået stofa det var jo okay. Men da jeg skulle til at bruge ftp virkede det ikke!
jeg prøvede at logge på en server men det kunne den ikke?
Jeg har også prøvet med nogle peer to peer programmer!

Hjælp mig!
Avatar billede miljoeken Nybegynder
14. januar 2002 - 22:09 #1
hvis du har dynamisk IP så er det nok derfor - stofa har nogle problemer med at stofa brugere imellem ikke kan connecte til hinanden hvis de ikke bruger den samme form for opkobling - altså her dynamisk IP
Avatar billede zybermaster Nybegynder
14. januar 2002 - 22:11 #2
Dynamisk IP hvafornoget
Avatar billede zybermaster Nybegynder
14. januar 2002 - 22:14 #3
Den er jo bare sat til \"Hent automatisk IP\".
Avatar billede miljoeken Nybegynder
15. januar 2002 - 13:56 #4
ja - den henter automatisk en ny IP hver gang den logger på (dynamisk!), og jeg siger også bare at det KAN være problemet, da jeg selv havde det!
Jeg byttede så bare mit modem ud med et af de gamle, og vupti så kunne jeg sagtens connecte til andre stofa-brugeres ftp\'ere!
DER!
Avatar billede zeion Nybegynder
15. januar 2002 - 20:14 #5
hmmmm
Efter min opfattelse..og ervaring er det umulig at logge på stofanet...men dynamisk ip !!
Da du er påkrævet en ip for at logge på stofanet...
Så jeg kan ikke se problemet der !!
Men jeg vil råde dig til at sætte en proxy server på ! og der efter prøve at ping en Ip på en server....hvis der ikke er svar fra serveren....har du et problem !! Selvfølig hvis server er oppe og kører !!
Men jeg venter lige tilbage !
Over and Out
|Zeion|
Avatar billede miljoeken Nybegynder
15. januar 2002 - 21:52 #6
ALLE Stofas nye modems kører med dynamisk IP - og Stofa sigter efter at alle kan få det oprettet engang ude i det uvisse, men de har en del problemer derinde...

Zybermaster> er det ikke sådan et lille blåt modem du har fået? hvis det er, så er det dynamisk...
Avatar billede zybermaster Nybegynder
17. januar 2002 - 20:31 #7
Nej det er det ikke, det er sådan et >Motorola surfboard SB4100 cable modem...
Avatar billede miljoeken Nybegynder
18. januar 2002 - 15:03 #8
huh? Motorola???
Stofa bruger da COM21!
Avatar billede trygleren Nybegynder
27. januar 2002 - 15:58 #9
Stofa BRUGTE Com21 - den forældede brødrister med pedaltræk er erstattet af Surfboardmodemet fra Motorola - alle nye Stofaabonnenter får et Motorolamodem nu.