Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 16:52 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

modem kan ikke ringe ud...

Jeg har en pentium 133 mhz med win 98 og 32 mb ram, alle de rigtige drivere og og opkaldsforbindelser er instaleret rigtigt.

Problem: jeg kan sagtens få forbindelse med modemet, men når jeg skal ringe op til nettet, skriver den opretter forbindelse og lamperne txd og rxd blinker, men den får ikke en linje ud af huset(ingen klartone), og går i fejl.
det er et lassat websetgo wol 56k modem..

jeg har prøvet alt også at få byttet modemet. HJÆLP.....

Avatar billede foodear Praktikant
10. januar 2002 - 16:53 #1
Kører du via en omstilling?
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 16:58 #2
nej, det er direkte ud
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 16:59 #3
Et rigtig \"dumt\" spørgsmål; Er telefonstikket sat i? Er telefonlinien OK?

Prøv at tilslutte en telefon i den væg-dåse, hvor du har tilsluttet modemet.

Fejlbeskrivelsen lyder fuldstændig som om modemet ikke er tilsluttet en telefonlinie.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:00 #4
... selv om det var via en omstilling, skulle du få klartone (lokal klartone).
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:01 #5
Øh, hvorfor lukkede du spørgsmålet pludselig?

Fandt du selv fejlen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. januar 2002 - 17:01 #6
Øm, du skriver nej, det er direkte ud og snupper selv point ;o)
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 17:02 #7
Ja, den er tilsluttet en linje, min normal tlf virker og den sidder i samme stik, jeg kan se på min BogO tlf svare at den ikke får en linje ud, jeg har prøvet at skifte ledning og tage alle andre telefoner fra.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:04 #8
Tja, spørgsmålet er jo afsluttet :o)

Prøv lige at fjerne ALT hvad der er tilsluttet vægdåsen. Tilslut derefter EN og kun EN telefon direkte til vægdåsen. Så kan du udelukke vægdåsen mv.
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 17:07 #9
der har jeg prøvet, og den virker..
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:08 #10
Tilslut så modem og KUN modem til vægdåsen.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:10 #11
... hvis det heller ikke virker, kan du prøve at tage ledningen fra den telefon der virker og benytte den på modemet.

Så har du også testet ledningen til modemet.
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 17:10 #12
det er også prøvet og det giver samme resultat, nemlig ingen linje ud fra modemet.
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:20 #13
Har du også prøvet at skifte ledningen til modemet?

Hvis ja, er det dit modem der er defekt. Måske er det årsagen til at telefonsvaren dør (den sidder nok efter modemet).
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:21 #14
...kan du hører klar-tonen i modemets højttaler når det forsøger at ringe ud?
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 17:22 #15
jeg har prøvet at få byttet modemet og tlf ledningen, samme resultat
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:23 #16
...og du kan ikke hører klartonen?
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 17:23 #17
nej, det kan jeg ikke
Avatar billede geiphor Nybegynder
10. januar 2002 - 17:25 #18
Inde i egenskaber et eller andet sted ... står den til \"toneopkald\" og ikke \"Impulsopkald\" ?!... den skal stå til toneopkald under alle omstændigheder :]

/G
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:25 #19
Defekt modem.

Er det ikke rigtig at telefonsvaren virker når modemet ikke er tilsluttet?
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:26 #20
geiphor >> Det er lige meget. Det er først EFTER at klartonen er modtaget at det har betydning.

Du kan også godt ringe op med Impulsopkald i Danmark (drejeskive telefon).
Avatar billede geiphor Nybegynder
10. januar 2002 - 17:27 #21
hehe .. sir vi så ... jeg kan bare ik :]
Har lige haft en maskine på værkstedet... og det var den eneste fejl......

/G
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 17:32 #22
ne, tlf svaren virker både når modemet er på og ikke er på. man kan bare se på den at modemet ikke ringer ud.
det er to helt nye modemer jeg har prøvet og ingen af dem virker
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:40 #23
ole75 >> \"to helt nye modemer\"?
Det skulle vil ikke være modem´s der er operatør-låst. Det gør bl.a. Telia, Sonofon, Wol og flere andre. Der kan du kun ringe ud, hvis det telefon-nummer du ringer ud fra er tilmeldt deres forvalgsnummer.

Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:41 #24
Jeg trode ikke din telesvare virkede når du skriver \"jeg kan se på min BogO tlf svare at den ikke får en linje ud\"
Avatar billede foodear Praktikant
10. januar 2002 - 17:43 #25
Out of here/:)
Avatar billede microtec Nybegynder
10. januar 2002 - 17:49 #26
Mon ikke WOL i \"lassat websetgo wol 56k\" står for World On Line (nu Tiscali).

Deres modems er låst til deres forvalgsnummer \"1049\" i 6 måneder. Derefter kan du kontakte der og få det låst op.
Avatar billede ole75 Nybegynder
10. januar 2002 - 21:24 #27
det ve jeg godt,  jeg har også forvalgs nr 1049 på opkaldsforbindelsen og det virker stadig ikke
Avatar billede microtec Nybegynder
11. januar 2002 - 09:20 #28
Hm, den \"gratis\" fejlfinding stopper nu. Du har ikke svaret på hvorfor du lukkede spørgsmålet og selv snuppede alle point 10/01 2002 17:01:21.

Det er jo indkredset til at det er modemet nu.