Avatar billede kaptajnen Nybegynder
10. januar 2002 - 15:05 Der er 12 kommentarer

Photoshop plugin?

Hej når man har downloadet et photoshop plugin, hvor skal man så gøre af for at kunne bruge det? Jeg har Photoshop v6.0
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. januar 2002 - 15:11 #1
du installere det bare, kommer nok an på hvad det er for et plugin, men normalt installere du bare. Måske du skal starte photoshop op igen før det virker, eller måske du skal genstarte computeren :-)
Avatar billede zred Nybegynder
10. januar 2002 - 15:14 #2
du skal sætte det ind ved di andre plugins - der står plugin på deres ikon så LED! ;)
Avatar billede kaptajnen Nybegynder
10. januar 2002 - 15:15 #3
I hvilken mappe?
Avatar billede kaptajnen Nybegynder
10. januar 2002 - 15:16 #4
Hvor kan jeg downloade nogle fede og gratis plugins?
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2002 - 15:17 #5
Vil mene: C:\\programmer\\adobe\\plugin\\effects... hvor de fleste *.8bf filtre ligger!
Avatar billede kaptajnen Nybegynder
10. januar 2002 - 15:20 #6
Mine plugins hedder *.kpt5
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2002 - 15:23 #7
Var der ingen information med dine plugin? Har kun prøvet een gang, de plingede selv ind - nederst under filterne (har dem ikke mere).
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2002 - 15:29 #8
Her skulle være links:
http://www.mkdata.dk/photoshop/
Men man kan også på google søge \"plugin photoshop\" og finde en del forskelligt :)
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2002 - 15:33 #9
Lidt nede på siden står \"plug-in\" med links og forklaring, dem jeg hentede skulle \"bare\" installeres, så virkede de.
http://www.mkdata.dk/photoshop/
Avatar billede spe Nybegynder
10. januar 2002 - 22:29 #10
Plug-ins skal i plug-in-mappen. I vise tilfælde bliver de automatisk anbragt her ved en installation af de pågældende plug-ins. I andre tilfælde skal de blot trækkes ind i mappem. Men for at Photoshop kan bruge dem skal Photoshop vide i hvilken mappe(bibliotek) programmet skal søge efter plug-ins. I preferences finder du et punkt der hedder Plug-ins og så er det blot at browse dig frem til din plug-in-mappe. De indlæses dog først næste gang du starter programmet op.
Avatar billede spe Nybegynder
10. januar 2002 - 22:32 #11
kaptajnen>> Er formentlig kun nogle af dine plug-ins der hedder .kpt5 nemmelig dem der stammer fra Kai power tools. Plug-ins i photoshop er mange ting også flere af de filtre og effekter programmet er \"født\" med.
Avatar billede zhark Nybegynder
10. januar 2002 - 23:02 #12
Jeg har lige hentet filtre fra den rusiske side, de hedder \"Redfields.exe\" - da jeg åbnede bad den om at browse til mappen og jeg gik til c:\\programmer\\adobe\\photoshop 6.0\\plug-ins\\filters - OK  Bekeden: Genstart venligst photoshop, filterne er nu under \"Redfields\"... og det var/er de.
Det var da nemt :)