Avatar billede shaggy Nybegynder
10. januar 2002 - 09:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Redigering

JEg har lige fået et analog videokamara. Jeg har desuden et Radeon 256 med video IN/OUT. Jeg vil gerne kunne redigere mine fil på computeren, men fatter ingenting og kan ikke få det til at virke. Nogen der kan give en kort intro til hvordan man gør????
Avatar billede cholm Nybegynder
10. januar 2002 - 09:05 #1
Hvilket program har du ?

/cholm
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 09:32 #2
Du tilslutter dit camera til video IND gangen på din computer og lydkabler til dit lydkort. Derefter bruger du et program til dine film med. Det kan eksempelvis være Adobes Premiere - som dog er forholdsvis dyr til hjemmebrug.

Men der følger sandsynligvis også et stykke software med til dit kort.

Indstilingerne for din capture skal være

720x576 med 25 frames pr. sek.

Giver det problemer så spørg endelig igen!

Et lille tip kunne være at opdeling af programmer og data er en god idé for at øge din maskines præstationer - men det er faktisk gældende for stort set alle programmer.
Det vil sige at du placerer dine programmer på en seperat disk og alle dine data på en anden.
På den måde skal din disk ikke afvikle programmet samtidig med at den skal forsøge at hendte en masse data ned.

Avatar billede shaggy Nybegynder
10. januar 2002 - 15:58 #3
Hvis jeg bruger det medfølgende software til, at importere video med bliver det meget mørkt og med masser af \"snevej\". Jeg har Adobe Premiere 6.0 men kan det importere?? Hvad skal det importeres som, avi? og det må vel ikke komprimeres med divx eller såen??
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 16:00 #4
Imortere i avi ja, og Adobe Premiere kan sagtens capture fra dit din tv/video indgang!

Med hensyn til div x, så er det altid smartest at vendte med komprimering til det endelige resultat ligger klar!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 16:25 #5
i premiere går du eksempelvis denne vej:
\"File/Capture/Movie Capture\".

Avatar billede shaggy Nybegynder
10. januar 2002 - 19:35 #6
fint, jeg takker