Avatar billede samtech Nybegynder
09. januar 2002 - 17:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Cisco 677 op nat

Er det muligt at natte protokol 47 på alle porte over til en maskine?? Hvordan??
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. januar 2002 - 18:04 #1
du logger bare ind på din router og skriver følgende i enable mode
set nat entry add <lan-ip> 47 0.0.0.0 47
Avatar billede samtech Nybegynder
09. januar 2002 - 19:35 #2
Det var ikke port 47, men protokol 47.
Kig lige i din manual igen..
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. januar 2002 - 08:23 #3
Prøv lige og uddyb. Jeg har fundet ud af det er VPN dette drejer sig om?
( http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q241251 )

Du må gerne lige fortælle hjvad router det drejer sig om samt evt. udbyder.
Avatar billede samtech Nybegynder
10. januar 2002 - 20:42 #4
Det er en snollet Cisco 677, som skal bruges til en enkelt VPN forbindelse.
Problemet er at det er alle porte med gre der skal nattes over til maskinen, og det er 677 ikke specielt god til.
Jeg kan godt få den til at tatte et par porte men med gre, men så vidt jeg ved skal det være alle.

Mit spørgsmål er måske så, præcist hvilke porte den skal bruge?? Hvilke der er absolut nødvendige?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. januar 2002 - 07:45 #5
Så vidt jeg er orinteret så bliver pakkerne der sendes over VPN pakket i TCP/IP. Det burde ikke være nødvendigt at natte dem.

Jeg har samme router og kører fint VPN derhjemme.

Mén ellers så kan jeg anbefale Cisco 827 router, den er væsenligt bedre end 677\'ern.
(Jeg ved at Tiscali tilbyder deres kunder den router)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. januar 2002 - 07:46 #6
Mén ellers tag et kig på den her side:

http://www.trainability.com/free/successful%20vpns.htm
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. januar 2002 - 09:28 #8
Det står også i mit link:

\"For PPTP VPNs, you will need to ensure that the TCP and UDP protocols can communicate on port 1723.\"
Avatar billede djernaes Nybegynder
11. januar 2002 - 15:51 #9
hmm, men jeg saa ikke noget om hvordan man sikre sig det - derfor et link mere ;)
Avatar billede samtech Nybegynder
12. januar 2002 - 19:29 #10
Det var kun det her jeg havde brug for
SET NAT ENTRY ADD x.x.x.x 0 y.y.y.y 0 47
Jeg havde overset det i manualen at man kunne natte alle porte ved at sætte et nul.