Avatar billede ppstyle Nybegynder
09. januar 2002 - 16:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Adobe Premiere - projekt til film.

Hej der, er der nogen der kan svare på hvorledes man får sit film projekt lagt ned på et VHS video bånd.

Jeg har et firewire kort samt et GForce2 S-hvs out.

Det ville være kanon, hvis nogen havde et godt bud uden at det medfører for store kvalitetstab.

mvh. Daniel
Avatar billede outsider Nybegynder
10. januar 2002 - 07:56 #1
Gem filen som avi i fuld kvalitet ukomprimeret. Gå så ind i Windows mediaplayer. Tilslut en video i tv out stikket og tilslut et lydkabel fra lydkortet til din video. Gå så over på din videoes AV kanal (eller s-vhs, hvis du har!) og tryk optag på videoen og play i mediaplayer. Dit geforce skulle så sende hele din skærm ud på videoen. Derfor skal du inden du afspiller vælge at wmp skal stå på fuldskærm.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 08:48 #2
Bedere endnu er hvis dv-indgangen på dit camera er aktiv/åbnet. Så kan du via dit firewirekort overføre til cameraet i super kvalitet og så fra cameraet til videoen.
Det er langt den bedste løsning.

Men ellers er outsiders ok
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 08:49 #3
Problemet ved at bruge den almindelige tv-out er at computeren forstørre dit billede når den viser computerskærmen på tv skærmen, så trækker den alle pixels i video til din computerskærmopløsning for derefter at vise dem i alm. tv opløsning. Det giver ofte et grumset resultat
Avatar billede ppstyle Nybegynder
10. januar 2002 - 10:56 #4
HÅber pointfordelingen var ok. Mange tak for de gode forslag.

cqleerup >> jeg åbner et nyt spørgsmål med hensyn til overføring fra pc til video camera via firewire. Håber du gider se på det.

mvh. Daniel