Avatar billede remis Nybegynder
08. januar 2002 - 05:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

2 Skærme - vrøvl med primær og farver

Hej

Jeg har eksperimenteret lidt med at tilslutte to skærme til puteren, men jeg kan ikke helt få det til at funke.

jeg kan ikke vælge hvilken skærm der skal være den primære(og uheldigvis er det den forkerte der er valgt nu). Punktet hvor dette vælges er gråt. Hvad kan det skyldes?

Når jeg ændre farveopløsning på den ene skærm - ligemeget hvilken - ændres dette på begge skærme. Hvorfor det?

jeg bruger følgende hardware:

-Et S3 ViRGE-GX PCI 385 skærmkort sammen med en Daewoo CMC 1427S monitor.
-Et NVIDIA GeForce 256 skærmkort sammen med en Philips LCD 150X monitor.

Jeg køre Win ME.

-René S

Ps. Jeg ved ikke om denne kategori er den rette, men jeg kunne ikke finde nogen tættere på.

Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 08:52 #1
På de to grafikkort sidder der en jumber der definere hvilken af de to der skal være primær vga - mener jeg!

Tjek lige dine manualer, der står som regel nævnt et eller andet omkring to skærme!

Avatar billede cgleerup Nybegynder
09. januar 2002 - 16:39 #2
Har det hjulpet?

Ellers så prøv at geninstallere dine skærme, det kunne lyde som om at windows har misforstået hvad det er du vil - altså at du ikke har fortalt den den på den rigtige måde.

Har det virket før ?
Avatar billede remis Nybegynder
10. januar 2002 - 00:22 #3
Efter at have konstateret at der ingen jumpere var på kortende - udover én på Geforce kortet som er til farvestyring til tv udgangen - og (af)installation af både kort og skærme, hvor intet hjalp, slog det mig at det nok var biosen det skulle rettes i. Og ganske rigtigt, her kunne jeg vælge hvilket kort der skulle bootes på. Så problemet er løst, WOHOO! :]

Avatar billede remis Nybegynder
10. januar 2002 - 00:23 #4
cglerup, du får lige 12 point for din ulejlighed.