Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. januar 2002 - 19:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Printning går i stå efter et par sider

Printeren er en gammel HPdeskjet 540 - Jeg har windows ME på min ene maskine og 98 på den anden, problemer på dem begge.
Skriver mellem en halv og et par sider ud når jeg printer. Alle tests virker fint?
Kunne tyde på et driver problem, men jeg kan ikke skaffe drivers ud over dem der ligger i windows.
Nogen der har en anelse om hvad jeg kan gøre!
Avatar billede dragster Nybegynder
08. januar 2002 - 12:57 #1
Køre du med ME\'s standart driver ?? Har erfaret at man ALTID skal hente \"friske\" drivere fra de enkelte producenters hjemmesidder. Dog med undtagelse af VIA\'s USB driver, det køre ofte bedst men en standart driver fra Windows !!
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
08. januar 2002 - 13:08 #2
Jeg ville gerne hente andre drivere, men På HPs hjemmeside er der kun info om at driverne findes i windows, dvs. jeg kan ikke finde alternative/opdaterede drivere
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
08. januar 2002 - 13:09 #3
Nogen der ved hvor man kan skaffe HPs opdaterede drivere til Win98 og WinME?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. januar 2002 - 15:18 #4
Jeg har ingen bud på de rigtige drivere, men jeg ved at HP anbefaler brugen af DeskJet 500 driveren i tilfælde af problemer med andre drivere. 500 driveren fungerer som \"universal\" driver. Du kan derfor prøve at skifte til en ren 500 driver.

Du skriver ikke noge om evt. fejlmeldinger fra windows, når den går i stå. Her er et par fejl med tilhørende løsninger:
http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd02217.html
http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd09168.html

og så er der den store:
http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/get_doc.pl?SNI=dj540&LC=printers&Tfile=bpd09135

Men som inkluderet i fejlsøgningen - du kan altså have problemer med kablet.
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
09. januar 2002 - 22:08 #5
Det lykkedes at få den til at virke under win ME ved at genindstallere (3. forsøg)den som HPdeskjet500 - der skete dog det at winME fandt HP540 automatisk og installerede denne. Det pudsige var så at den ikke fungerede optimalt med driveren fra 500 men virker nu fint med den oprindelige driver.
Årsagen er stadig ukent, da der var problemer med spool32.dll, men rettelsesforsøgene omkring spoolindstillingerne hjalp ikke.
Lortet virker, så lad for guds skyld vær\' at røre det!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. januar 2002 - 10:27 #6
HP har en større afhandling om fejl med spool32.dll, men jeg gi´r dig ret - virker det, så lad endelig være med at røre.
Takker for points.