Avatar billede sporgejorn Nybegynder
07. januar 2002 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Formatering...!

Hej.

Når jeg skal formater min win win 2000 computer i dos via en 98 bootdisk.. så skriver den

CDR101: Not ready ved læsning af drev E
Afbryd, Forsøg igen, Meld fejl til program?a

hvad skal jeg gøre?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. januar 2002 - 15:40 #1
øøøhh... forsøger du at formattere dit cd-rom drev?

Det ser ud til at dit cd rom drev hedder E: i dette tilfælde.

Husk at drevbogstaver bliver flyttet et hak, når du booter på Win98 bootdisk, da den allokerer et drevbogstav til ramdisk.

NanoQ
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2002 - 15:41 #2
har du et CD-drev, den kan åbenbart ikke finde den.

Prøv med en anden diskette, hent evt. en frisk her www.bootdisk.com
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. januar 2002 - 16:35 #3
Er det ikke fordi du køre med NTFS på én eller flere af dine drev? I så fald kan du ikke se dem fra DOS.

Så skal du bruge FDISK til at slette den pågældende partition og oprette en ny!

Den nye kan du så formatere!
Avatar billede onki Nybegynder
07. januar 2002 - 23:00 #4
Hvis du vil formatere med din win98 bootdisk, skal du først bruge din win2000cd-rom.

Boot på win2000cd-rom
Tryk \"F10\" ved valgmulighederne selv om den ikke er der.
Skriv \"map\" enter.
Skriv dit dervbogstav \"x:\"
Skriv \"formatX: /fs:fat32\" enter.

Nu kan du bruge din win98bootdisk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. januar 2002 - 09:08 #5
sporgejorn> har du ikke et respons på svarene?
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 09:38 #6
retaxes> Han skal da lige have 24 timer ... det kan være at han kun er på nettet én gang i døgnet... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. januar 2002 - 09:59 #7
Det kan selvfølgelig være, men det havde været rart med respons, så man ved hvilken vej vinden blæser ;o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
08. januar 2002 - 10:37 #8
Helt klart!