Avatar billede justify Nybegynder
07. januar 2002 - 09:08 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan opnås internetforbindelse (stofanet) gennem et netværk ?

En kammerat har 2 Pc forbindet med hinanden ved hjælp af et \"snoet kabel\" - \"netværket\" virker fint.Adgangen til Stofanet går igennem den ene Pc.

Hvordan får den anden Pc internetforbindelse ?

Har prøvet meget - men forgæves.
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. januar 2002 - 09:18 #1
Du skal have 2 netkort i din Internetmaskine, 1 med stofanet opsætning og 1 med din interne netværk (10.0.0.1 eks.)
Den ande maskine skal hedde 10.0.0.2, og du skal have kastet en proxy på (www.analogx.com) eller, hvis du har XP, skal du dele dininternetforbindelse dér.

Dit krydsede kabel skal bruges i de 2 netkort med 10.0.0.x adresserne.

/J
Avatar billede jones_net Nybegynder
07. januar 2002 - 09:19 #2
Ups, glemte lige, at proxyen skal installeres på din stofamaskine, og at den (selvfølgelig) skal køre, for at du kan dele din forbindelse - alt dette styår også i den txt fil der følger med proxy\'en...

/J
Avatar billede justify Nybegynder
08. januar 2002 - 12:32 #3
Jeg prøver lige - men hvor skal jeg skrive ip adressen - da stofa jo har taget
195.192.012.005 ?
Avatar billede jones_net Nybegynder
08. januar 2002 - 12:59 #4
Du skal indtaste ipadresserne for de respektive netkort - på det netkort, som går til stofamodemet, skal du lave opsætningen fra Stofas sorte bog. På det andet netkort, skal du lave din interne neværksopsætning (10.0.0.x).

Du skal altså også have 2 netkort i din stofamaskine, men kun 1 i din ikke-stofamaskine...

Håber det hjalp:-)

/J
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. januar 2002 - 13:43 #5
Som allerede fortalt skal du bruge en proxy eller et sharing program.
Jeg vil anbefale dig at bruge den indbyggede ICS, som findes i Windows 98SE, ME, 2000 og XP.
Her er en side der beskriver installationen:
http://www.infinisource.com/techfiles/ics-install.html
Avatar billede justify Nybegynder
09. januar 2002 - 09:50 #6
Jeg har windows 95 på den ene og 98 på maskinen til stofa .Jeg er ved at testeanalogx.
Er meget spændt på om det virker
Avatar billede jones_net Nybegynder
09. januar 2002 - 11:10 #7
Hvis du følger den text fil der følger med AnalogX, så skulle du være godt kørende. Den virkede 100% for mig...

/J
Avatar billede justify Nybegynder
11. januar 2002 - 11:17 #8
Det virker - tak begge 2 - Jones kom først derfor flest point tonnybrandt.

Det var jnes råd jeg har fået til at virke.

Håber at i er tilfreds med pointene ?

LUKKER OG SLUKKER
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. januar 2002 - 11:21 #9
Point gør ikke så meget - jeg konkurrerer kun med 1 kammerat herinde...
Hovedsagen er, at du fik det til at virke:-)

/J