Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:05 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvor fan´ er cd-rom drevet !!!!

Ca. hver 2. gang jeg starter min pc er mit Creative cd-rom drev væk... (både hvis jeg kører Win98 og Win2000)
Hvad kan det skyldes og hvordan afhjælper jeg det ?
Avatar billede cpufan Juniormester
06. januar 2002 - 19:07 #1
det er fordi den booter for hurtigt,

det sker aldrig når du genstarter vel?

du kan lave langsommere opstart ved at ændre i bios opsætningen.
Avatar billede cpufan Juniormester
06. januar 2002 - 19:08 #2
det var faktisk et svar
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:10 #3
hmmm...det har jeg sku´da aldrig tænkt over, det har du sikkert ret i. Hvordan laver jeg en langsommere opstart i bios ?
Avatar billede nonick Nybegynder
06. januar 2002 - 19:10 #4
Check dine IDE kabler + strømforsyning
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:11 #5
Jeg tænkte nok at det var et svar....... lad os se om du har ret :o)
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:12 #6
nonick>> De er checket...ellers tak *s*
Avatar billede cpufan Juniormester
06. januar 2002 - 19:14 #7
det kan jeg ikke lige huske, men jeg kan da kigge efter
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:16 #8
cpufan>>*s*
Avatar billede cpufan Juniormester
06. januar 2002 - 19:34 #9
kan umiddelbart ikke lige se det/finde det
men måske har du enabled \"quickboot\". hvis du har det så disable den.
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:37 #10
cpufan>> du har ret... har lige slukket/tændt tre gange..... intet cd-rom drev..... genstartet e gang...vupti der var den.

Har prøvet i bios.....Boot Up System Speed....ændret fra fast til low..... det ændrer intet....
Men hvad med Gate A20.... hvad er det ?.... den hedder Fast / normal ?
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:38 #11
cpufan>> ser lige om jeg kan finde Quickboot....
Avatar billede sanker Nybegynder
06. januar 2002 - 19:55 #12
Har prøvet igen..... Quick Power On Self Test.... det hjalp ikke... Hjæææælp *s*
Avatar billede cpufan Juniormester
06. januar 2002 - 20:08 #13
nå men så kan du prøve noget andet:
I stedet for at den selv finder drevene som primary osv. indsætter du de værdier som drevene skal have, så vil den lede indtil den finder dem.
Avatar billede chries Nybegynder
06. januar 2002 - 20:47 #14
At den ikke detekter det i bios opstarten skal du ikke tage dig af. Det burde ikke have indflydelse på om windows kan finde den. Hvis den mangler i windows prøv at trykke F5 i stifinder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. januar 2002 - 21:12 #15
tving bios til at autodetecte den hver gang du starter PC, så kan du se om bios finder den.

Sæt den til Auto der hvor du kan se dine harddiske
Avatar billede sanker Nybegynder
07. januar 2002 - 00:17 #16
Tak for svarene....kigger på det.
Avatar billede jytteq Nybegynder
07. januar 2002 - 00:37 #17
Jeg har selv haft en af de der CREATIVE, der er altså mange af dem der bliver fejlramte.
Enten begynder skuffen at køre ud helt umotiveret, eller den får som din problemer at autodecte.
Min havde begge fejl, da den blev afmonteret, CDrommer er så billige at det vist ikke kan betale sig at bruge alt for megen tid og ærgelser på dem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2002 - 11:08 #18
sjovt nok, så har vi to PC\'er der begge kører med Creative 24x og bortset at min larmer når der lægges en CD i, så har de kørt siden de kom frem for 4-5 år siden.
De har aldrig voldt kvaler, hverken under Win95/98/Me Win2K eller WinXP.
Avatar billede jytteq Nybegynder
07. januar 2002 - 12:10 #19
Det var nu heller ikke en generel kritik mod creative jeg kom med, men alle hardwaremærker har vel en gang imellem en fejlbehæftet serie.
Vi kan jo så glæde os over at der nu er 2 års garanti på sagerne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. januar 2002 - 12:39 #20
ja, det kan du ha\' ret i, jeg har bare været heldig at ryge ind i en stime ;o)
Avatar billede sanker Nybegynder
27. februar 2002 - 16:49 #21
Der er sku ikke noget der har hjulpet.... lukker spørgsmålet indtil videre..... tak for ulejligheden