Avatar billede godown Nybegynder
06. januar 2002 - 18:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

win 98 på linux

Er der nogen der kan hjælpe. Computeren skal starte op med linux mandrake 8.1 hvor der installeres en apache server samt en samba server, der efter skal jeg kunne starte win 98. kan dette lade sig gøre

MVH Godown
Avatar billede wizee Nybegynder
06. januar 2002 - 18:42 #1
ja, du installerer win98 først og derefter linux. I linux findes der en bootmanager kaldet LILO. Den kan sættes op under linux installationen.
Avatar billede godown Nybegynder
06. januar 2002 - 18:48 #2
jeg prøver... Point Wizee???? lav det som et svar, og hvis det virker er du den heldige vinder.
Avatar billede wizee Nybegynder
06. januar 2002 - 18:54 #3
husk at læse de instruktioner ved opsætning af lilo grundigt, ellers kan det meget let gå galt.
Avatar billede zakarun Nybegynder
09. januar 2002 - 19:50 #4
Hvis du mener at du vil starte linux + apache osv. og derefter starte win98 UDEN at slukke linux, så skal du kigge på www.vmware.com - så kan du køre både linux og windows på samme tid