Avatar billede griffen Nybegynder
05. januar 2002 - 23:23 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Defekt ATX psu?

Jeg købte et brugt bundkort med cpu,men den gamle psu passede ikke i stikket. Fik så en atx psu med i købet, men da bundkortet ikke passede i mit kabinet vil jeg lige lave en \"bord-opstilling\" først. Har forbundet alle strømstik, hd/ide ,floppy,PW ON til en reset switch, ram, mus, keyboard og isat grafikkort.Cpu køler og hd/floppy kører bare IKKE - intet liv!
Kan man teste strømforsyningen med et multimeter ?
Avatar billede da_darkside Nybegynder
05. januar 2002 - 23:29 #1
sikker på det ikke er dit motherboard som ikke virker, havde det problem da jeg fik samlet min nye Pentium 4 i sin tid
Avatar billede griffen Nybegynder
05. januar 2002 - 23:36 #2
Nææ! Det er derfor jeg godt kunne tænke mig at checke den med et meter. Men på det gamle momo, kunne jeg heller ikke tænde den, den køre´r OK, med den gamle psu (har begge stik)men jeg kan ikke finde et pwr on stik el. lign.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. januar 2002 - 23:36 #3
du kan bare pille strømforsyningen fra bundkortet og forbinde det grønne med en sort jord så brude den tænde (strømforsyningen)
Avatar billede griffen Nybegynder
05. januar 2002 - 23:38 #4
Undskyld det jyske, Det gamle mobo kører ok med AT psu´en bare ikke med fuld hastighed pga.den hurtigere cpu :-D
Avatar billede griffen Nybegynder
05. januar 2002 - 23:45 #5
Det gjorde den ikke, men er det et sikkert bevis, for at den ikke virker ?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
05. januar 2002 - 23:55 #6
ja hvis strøm forsyningen ikke startede (blæseren i den) når du forbinder den grønne og en sort ledning i det store atx stik du sætter på bundkortet så er den defekt
Avatar billede griffen Nybegynder
06. januar 2002 - 00:04 #7
Der står på den : Better quality temperature controller fan ? Men ok jeg testede den med en HD- og den kørte ikke. Hvis du er sikker så smid lige et svar igen, så du kan få dine points :-)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. januar 2002 - 00:05 #8
.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
06. januar 2002 - 00:06 #9
det med temperatur controled fan derfor køre blæseren altid lidt men nå´r det bliver varmere så \"gasser den op\"
Avatar billede griffen Nybegynder
06. januar 2002 - 00:06 #10
Flot svar - kort og..\"præcist\"
Avatar billede Peter Praktikant
06. januar 2002 - 01:34 #11
jeg har lige et spørgsmål:
Har du haft tænd/sluk kontakten sat til bundkortet? Du kan jo ikke tænde en atx psu bare ved at sætte den i stikket, du skal jo sætte kontakten til så du kan tænde på kabinettet ellers tænder den ikke. Hvis du kun sætter en harddisk og intet andet til sker der intet. Du kan jo prøve at sætte en jumper på de 2 pins til powerkontakten på kabinettet og se om den starter.
Avatar billede Peter Praktikant
06. januar 2002 - 01:36 #12
med kontakten mener jeg knappen på kabinettet. Men hvis det er et at kabinet ved jeg ikke hvordan ledningerne er.
Avatar billede griffen Nybegynder
06. januar 2002 - 15:07 #13
Ja! Jeg havde sat en reset switch på bundkortet og tændt på bagsiden af psu´en. På et AT-kabinet kommer 230 V. ledningerne igennem psu´en og til/fra (4 ledn. på min) en kraftig afbryder, som sidder på indersiden af kabinettet.
Avatar billede Peter Praktikant
06. januar 2002 - 15:11 #14
hvad med power switch fra fronten af kabinettet?
Avatar billede griffen Nybegynder
06. januar 2002 - 16:10 #15
Vis alt går vel, og skidtet kommer til at virke, fjerner jeg bare lednningerne, lodder en ny på med stik, og fjerner den fjeder der gør forskellen på en afbryder og et ringetryk.
Men jeg skulle bare vide om min nye ATX psu virkede, eller skal byttes.Det tror jeg ikke - se accepteret svar fra djeclemens. Men ellers tak