Avatar billede mynx38 Nybegynder
05. januar 2002 - 22:23 Der er 10 kommentarer

Hjælp med afspilning af video på pc

Har installeret Windows media player 7.1 på en win98 maskine. Prøvede at afspille noget video, men der kommer et \"ulovligt handling\" vindu op istedet. Derefter prøvede jeg Quicktime, men den gjorde præcis det samme.
Det har virket før, men nu har jeg formateret maskinen to gange, og det virker stadig ikke!
Hvad gør jeg???
Avatar billede nikolan Nybegynder
05. januar 2002 - 22:44 #1
Hvis afspiller fra cd-rom er det dit cd-romdrev den er gal med
Avatar billede mynx38 Nybegynder
05. januar 2002 - 23:14 #2
Det er film fra harddisken. Mit cd-rom drev fejler skam ik noget!
Avatar billede bentn Nybegynder
06. januar 2002 - 18:50 #3
hva\' er det for video..? Avi,Mpeg,divx,Dvd..?
har du prøvet at installere DirectX 8.?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 09:06 #4
Prøv med det lille program der hedder regclean, det er beregnet til at udrydde små fejl i registreringsdatabsen, og det hjælper jo ikke at ominstallere hele maskinen hvis der er to programmer der genere hinanden lidt. Regclean skulle gerne fjerne de værste probleme. Om ikke andet er det altid godt med lidt oprydning i regdatabasen.

Avatar billede mynx38 Nybegynder
07. januar 2002 - 10:01 #5
Har ikke prøvet alle formaterne endnu, men ved at mpeg ikke virker. Det er pisse irreterende!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
07. januar 2002 - 10:02 #6
Det kan go være mpeg 2 - og så virker det formentlig ikke.

Dertil skal du bruge en dvdafspiller, så som powerdvd!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 10:45 #7
For at undgå misforståelser med hensyn til ovenstående, vil jeg lige pointere at dt naturligvis er en software afspiller, altså behøver du ikke at have et dvd-drev!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
08. januar 2002 - 10:46 #8
Desuden passer det meget godt at den kommer med en ulovlig handlig hvis det er mpeg 2
Avatar billede outsider Nybegynder
18. januar 2002 - 11:58 #9
Du kan downloade en software dvd player på www.digital-digest.com under DVD, og så software players. Men hvis du vil have AC3 lyd, kan du nok ik finde en freeware afspiller.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
28. januar 2002 - 08:39 #10
ellers kan du på www.fastmultimedia.com downloade en mpeg2 afspiller der har en utrolig perfomance