Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 22:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kun LAN, ingen Internet

Jeg har et problem med min Bærbare PC. Det drejer sig om en Toshiba Satellite pro med et kingston 10 Mbit netværkskort.

Lige pludselig bliver jeg smidt af internettet af computeren, der hidtil har kørt optimalt. Jeg har prøvet at geninstallere netværkskortet, og endog prøvet med en andens netværkskort, men jeg kan stadig ikke komme på internettet, kun på det lokale netværk, LAN.

Jeg har endog prøvet at formatere min PC, men det virker stadig ikke.

Hjælp, jeg ved ikke hvad jeg skal stille op! Hvad kan der være galt?!
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 22:36 #1
Hvor peger din gateway hen???
Hvad med DNS??
Avatar billede spoof Nybegynder
04. januar 2002 - 22:39 #2
Har du snakket med din netværksadministrator?
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 22:44 #3
min gateway og DNS er sat rigtigt op, min IP virker også rigtigt, har afprøvet den på en anden computer der står på den samme forbindelse
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 22:49 #4
Hvilken forbindelse har du til Internettet?
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 22:52 #5
jeg har dansk kabel TVs internetforbindelse på 128/64Kbit.. Jeg har ingen ekstern IP
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 22:55 #6
Kabel TV bruger vist nok MAC adresser. Jeg mener at udbyderen chekker dit MAC nummer når du kobler op, så hvis du skifter netkort, skal du registrere dig igen. Sådan er det vist på bynettet i Esbjerg.
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 22:57 #7
da jeg fik internet, skulle jeg ikke registrere mit netkort, desuden har jeg jo stadig det gamle, ingen af netkortene virker til internettet
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 23:07 #8
Har du prøvet at pille den anden maskine fra LAN, mens du tester???
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 23:10 #9
ja, jeg har prøvet at komme på internettet hos to kammerater foruden hjemme hos mig selv, de har den samme internetudbyder. Det lykkedes kun en gang at komme på internettet, og det var da jeg lod min vens server tildele min computer en IP. Det har dog ikke været nødvendigt før, og jeg har ingen server der kan tildele Iper herhjemme. Kan det evt. være en hardware-fejl??
Avatar billede grinderslev Praktikant
04. januar 2002 - 23:22 #10
Nej, det tror jeg ikke.
Du er nød til at have et IP-nummer for at kunne benytte TCP/IP protokollen. Den kan du så få på flere måder: Den kan indtastes manuelt, eller den kan hentes fra en DHCP server, i nogle systemer kan man også køre \"IP un-numberet\", altså uden et egentligt IP nummer, men i praksis fungerer det nok som en DHCP tildelt IP-adresse.
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 23:29 #11
jeg skal selv indtaste en IP i feltet i TCP/IP protokollen. Ipen har jeg fået udleveret af min udbyder, og det har kørt fint indtil idag, hvor min computer bare hoppede af nettet, uden jeg havde ændret i noget (var faktisk midt i en CS kamp :( )
Avatar billede germangnu Nybegynder
04. januar 2002 - 23:30 #12
jeg har lige en ekstra gang, prøvet at slukke den anden computer og teste den bærbare alene på mit hjemmenetværk, uden held
Avatar billede grinderslev Praktikant
05. januar 2002 - 00:29 #13
Det kunne jo også være at fejlen ligger hos din udbyder..
Avatar billede germangnu Nybegynder
05. januar 2002 - 08:19 #14
Du mener, at de af en eller anden grund skulle afbryde forbindelsen til min PCI sokkel?

Det har jeg ikke overvejet endnu, men det er ved at være den sidste mulige forklaring
Avatar billede germangnu Nybegynder
16. januar 2002 - 17:44 #15
har fundet ud af det!!