Avatar billede bitbyte Nybegynder
04. januar 2002 - 17:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

gennemsigtighed i ill 9 - print

Jeg har problemer med at printe filer fra illustrator 9 når der er brugt gennemsigtighed (dog kun ved tunge filer). Har prøvet at lave filerne til pdf...Resultatet er at maskinen går ned eller får lavet en pdf der ikke har alle elementerne med.

Findes der en let løsning...altså ikke noget med at bygge filen op på ny...

Har prøvet med flatten trans..men filen er for tung
Avatar billede oersted Novice
04. januar 2002 - 19:46 #1
Hvis flatten Transparency ikke dur, kan du måske som nødløsning eksportere de områder der er problemer med som .psd eller TIFF i 300 dpi, og importere dem i din .ai illustration, som erstatning for vektorgrafikken ..

/
Avatar billede bitbyte Nybegynder
05. januar 2002 - 06:11 #2
Der er alt for mange elementer i ill filen til at eksportere prob.områderne enkeltvis. Har prøvet de forskellige exporterings muligheder. Men filen er enten for tung eller også kommer den til at vildt underlig ud. Jeg var mere ude efter om der var en indstillings mulighed i illustrator.
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. januar 2002 - 13:26 #3
illustrator advarer imod at bruge transparency sammen med spot colors, har du gjort det?
Avatar billede oersted Novice
05. januar 2002 - 21:17 #4
.. det må være noget voldsomt noget du arbejder med  ?  :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. januar 2002 - 21:21 #5
Hvis du er på mac, kunne du tildele programmet noget mere hukommelse og sørge for at scratch disken er sat rigtigt!
Avatar billede spe Nybegynder
06. januar 2002 - 15:17 #6
En mulighed er at indstille illustrator til at bryde lange stier (path) op så hver bid ikke er så tung at arbejde med for printeren. Det gør du i document setup under printing and export. Her kan du hakke af at programmet skal \"split long path\". Muligvis vil et flueben (i samme dialogboks) udfor compatible gradient and gradient mesh printing kunne hjælpe hvis din gennemsigtige elementer består af forløb (gradient)
Avatar billede bitbyte Nybegynder
06. januar 2002 - 21:57 #7
Der er brugt alm cmyk farvedef i hele dokumentet..så det er nok ikke her prob. ligger...
Dokumentet er ekstremt tungt da det indeholder en del importerede cad filer og samtidig skal ende med at være en plakat der bliver 5m lang og 1m bred. Det er en pc fil og skulle gerne ende med at blive en ps-fil eller pdf-fil, så den kan printes fra en posterprinter. Hovedprob er ikke posterprinteren, men at få genereret en fil til denne. Har prøvet at ændre alle de steder hvor der er gennemsigtighed og så går det fint. Men nu skal der altså bruges gennemsigtighed, så....
Jeg har pt. ikke mulighed for at komme til filen og afprøve spe\'s forslag...men det lyder som om det moske er vejen frem...
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. marts 2002 - 10:48 #8
Lukker du ikke spm'et?