Avatar billede tipper Nybegynder
03. januar 2002 - 13:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Log shipping

Er der en som har erfaring med log shipping?
Jeg har forsøgt at sætte det op som foreskrevet, men det virker ikke.
Destinations databasen bliver oprettet, men nye ændringer kommer ikke med.
Avatar billede masc Nybegynder
04. januar 2002 - 14:57 #1
Hej Lejet med det samme... vil MEGET gerne høre fra dig hvis det kommer til at køre..
Avatar billede tmceu Praktikant
08. januar 2002 - 03:53 #2
Er du sikker på at der er oprettet et share til logfiler på den primære server, som destinations serveren har adgang til ?

Og er du sikker på at SQL Server agenten som skal foretage synkroniseringen er startet ?
Avatar billede tipper Nybegynder
08. januar 2002 - 09:18 #3
Hej tmceu

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det er korrekt det jeg gør:
I \"specify transaction log backup disc directory\" vinduet vælger jeg en folder oprettet til formålet.
Næste vindue er \"specify transaction log share\", hvad er dette for en folder? Er det den folder SQL serveren default bruger til log filer som skal shares eller er det en anden?

Avatar billede tmceu Praktikant
08. januar 2002 - 13:15 #4
Det omtalte share skal være den folder du gemmer filerne i, oprettet som et Windows share. Oprettes eks. ved at højre-klikke på My Computer -> Manage -> Shared Folders -> new file share og så giver du rettigheder til destinationscomputeren (den bruger der kører SQL Server jobbet på destinations serveren(.
Avatar billede tipper Nybegynder
08. januar 2002 - 14:01 #5
vil det sige den folder som jeg skal angive under \"specify transaction log share\"?
Avatar billede tmceu Praktikant
08. januar 2002 - 14:08 #6
Nemlig, har du books online installeret ? I så fald er der en ret god vejledning, søg på \"How to configure log shipping\".
Avatar billede tmceu Praktikant
08. januar 2002 - 14:11 #7
Avatar billede tmceu Praktikant
14. januar 2002 - 08:12 #8
Virker det ?
Avatar billede tipper Nybegynder
14. januar 2002 - 11:53 #9
Nej, men har lidt travlt. jeg får en fejl i stil med at den ikke kunne oprette logs på destinations serveren.
Jeg kan ikke lige hitte om det er et rettighedsproblem, med windows/sql accounts?
Hvordan styrer man at en windows account har admin rettigheder på sql serveren?
Avatar billede tmceu Praktikant
14. januar 2002 - 22:26 #10
Du opretter den som normalt under security. Du vælger New Login, Windows Authentication, Indtaster Brugernavn og vælger Domain i listen.

Du skal så give brugeren medlemskab af rollen \"Server Administrator\" (mener jeg den hedder)

Prøv i øvrigt at søge på MSDN efter \"Security Architecture\" og \"Log Shipping New Information - September 2001\". Der er et par gode artikler som jeg tror du kan få glæde af :-)
Avatar billede tipper Nybegynder
15. januar 2002 - 08:37 #11
Det vil jeg gøre, men det kniber lidt med tiden, så det kan være der går lidt tid før jeg vender tilbage....
Avatar billede kennethrisum Nybegynder
01. februar 2002 - 11:53 #12
Når du opretter et job vil det være SQL Agent's account der bruges til adgangen. Hvis den account er local system skal du skifte den til en account der har adgang til destinations serveren.
Avatar billede tipper Nybegynder
15. januar 2003 - 08:32 #13
Hej eksperter
Jeg har desværre ikke haft tid til at komme videre med projektet, så jeg lukker for nu..