Avatar billede ujdesign Nybegynder
30. december 2001 - 10:53 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Gamle LP\'ere til CD

Hvad skal jeg egnetlig bruge for at overspille mine gamle LP-ålader til CD, udover selvfølgelig en cd.brænder og en analog gramofon?
Hvordan får jeg lyden \"ind i\" PC-en?
Stilles der særlige krav til gramofonen?
Hvad med software?
Avatar billede ujdesign Nybegynder
30. december 2001 - 10:54 #1
Der skal selvfølgelig stå \"LP-plader\".
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2001 - 10:57 #2
Du skal bruge en forstærker med pladespiller indgang og linieudgang (line out). De kan købes for omkring 300 kr.
Avatar billede oniel Nybegynder
30. december 2001 - 18:08 #3
Fra din forstærker tager du signalet fra f. eks. båndoptagerudgangen og smider ned til din PC (kablet skal sikkert være med to phono-stik i den ene ende og mini-jack i den anden ende).

Mini-jackstikket sætter du i linie-indgangen på dit lydkort.

Nu kan du optage al lyd fra dit stereoanlæg på computeren.

Med hensyn til software - jeg bruger CoolEdit ( www.cooledit.com ) til at optage med - jeg syntes det er det letteste program at splitte numrene op med.

Lydenm gemmes på harddisken i wav-format - herefter kan dit brænderprogram lave lyd-cd\'er for dig!

God fornøjelse.