Avatar billede henrikbremer Nybegynder
29. december 2001 - 17:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Får sort hvidt output ved brug af TV out GForceMX400

Jeg får sort hvidt output ved brug af TV out GForceMX400. Hvad kan det skyldes. Jeg har windows XP og den skriver can\'t run 16 bit application, når jeg starter XP op. Nogen forslag?!?
Avatar billede peet-49 Novice
29. december 2001 - 17:17 #1
Du skal sætte output til PAL
Avatar billede cd_ Nybegynder
29. december 2001 - 17:17 #2
Sæt dit fjernsyn til at modtage S-Video signaler, hvis det altså understytter det.
Kig evt i manualen..
Avatar billede pryds Nybegynder
29. december 2001 - 17:18 #3
dit tv kan nok ikke klare NTSC, så du skal indstille dit grafik kort til PAL
Avatar billede cd_ Nybegynder
29. december 2001 - 17:19 #4
Hvis han har sat den til at sende NTSC signaler flipper tv skærmen, så det er nok ikke det der er galt.
Avatar billede cd_ Nybegynder
29. december 2001 - 17:21 #5
Hans problem er at det er S/H ikke at skærmen flimre, PAL er sat til, han mangler bare lige S-Video på sit fjernsyn eller video.
Avatar billede pryds Nybegynder
29. december 2001 - 17:24 #6
hmmm, mit tv flipper nu ikke når det er NTSC, der er bare s/h.... men hvad ved jeg?
Avatar billede bentn Nybegynder
29. december 2001 - 17:33 #7
Jeg har samme kort og fandt ud af at jeg skulle , bruge compositeudgangen på grafikkortet,da mit tv IKKE understøtter svhs/scartenkel - det er  ganske enkelt ikke svhskompatibel derfor bliver det sort hvidt
så du skal nok have fat i kabel til en compositivit adapter
læs mere her
http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html
Avatar billede ziron Nybegynder
29. december 2001 - 17:47 #8
man behøver ikke engang en adapter, kan man ikke vælge hvordan man vil have signalet sendt ud, som s... men com.....

/ZIRON
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. december 2001 - 22:51 #9
Problemet er forholdvis almindeligt, og skulle kunne løses ved at downloade de nyeste driver til dit kort, altså dem på geforce hjemmeside.

Derefter går du i dine skærmegenskaber og definere at dit geforce kort skal sende signalet til skærm to som pal-b og vælger hvilken udgang du bruger - prøv bare din s-vhs. Derefter tilslutte du dit fjernsyn ved hjæl af denne udgang og så skulle der gerne være farver. Hvis ikke dette viker så forsøg dig med dit composit stik!
Avatar billede henrikbremer Nybegynder
30. december 2001 - 15:11 #10
Hvor vælger man hvilket output der skal være? Er det muligt at have både TV og Monitor sluttet til samtidigt med kortet?