Avatar billede em_kicki Nybegynder
29. december 2001 - 11:20 Der er 4 kommentarer

Videioptagelse

Hvis jeg vil optage tysk tv(sattellit), mens jeg ser Danmark, plejer jeg at forudprogramere videoen, men billedet er meget dårligt (grynet,stribet). Hvis jeg derimod slår over på TV/VCR, så bliver billedet perfekt, men så kan jeg ikke optage, samtidig med at jeg ser Danmark. Hvordan kan det være?
Jeg har en Lumatron video og et Panasonic Quintrix TV. Jeg har nu haft besøg af antennemand fra Flemming Kjærulf, Odense ude 2 gange, men han kunne ikke løse problemet, og forlangte aælligevel betaling for det.
Avatar billede em_kicki Nybegynder
29. december 2001 - 11:21 #1
Ja, jeg vil gerne have en e-mail, når der er svar på spørgsmålet.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
29. december 2001 - 23:01 #2
Hvis jeg forstår dig ret ligger problemet i at du skal være på den kabal som du vil optage fordi at du benytter et scartkabel fra dit tv til din video eller fra din sattelitmodtager til din video. Derudover har du også enhederne forbundet med alm. antennekabel!?!?

Hvis jeg har forstået dit problem korrekt, vil jeg også gætte på at du har et af de hvide antennekabler som man kan købe forholdsvis billigt i næsten enhver butik af en hvis størrelse. - og dette kabel er faktisk hele årsagen til problemet.

Hvis signalet er godt når du optager på den ene måde skal det naturligvis også være det på den anden måde. Kablet fra antennen/parabol er tydeligvis udemærket, og derfor tror jeg at du skal investere i et han og et hun antennestik samt den mængde ledning som nu en gang skal til for at erstattet dette hvide kabel, hvis det er et sådant du har, og lav så selv kablet, eller få din loakel radio/tv forhnadler til det.

Selv har jeg løst et lignende problem på dene måde, men jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på at det også vil lade sig løse på denne måde i dit tilfælde.

Lån eventuelt et sådan \"Hjemmelavet\" kabel af din lokale forhandler for at teste denne løsning før end du investere i et kabel selv. Mange forhandlere yder en sådan service!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
03. januar 2002 - 12:37 #3
halooo
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. januar 2002 - 14:32 #4
Haloooo, halooooo