Avatar billede alpapa Nybegynder
29. december 2001 - 02:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mangler billede

Jeg har konverteret en MPEG Movie til QuickTime Movie ved hjælp af SMARTVID, men QT skriver at den mangler den rette \"compressor\" og afspiller kun lyden.
Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe dette?
På forhånd tak.
alpapa
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
29. december 2001 - 02:55 #1
Brug RadTools fra:
www.radgametools.com
Den er gratis men kan evt. ikke komprimere, afhangig af hvilken codec du har intalleret.
Avatar billede alpapa Nybegynder
29. december 2001 - 12:33 #2
Hvad gør RadTools udover at konvertere film til Smacker Video, det skal være til QuickTime da det er det eneste format man kan importere i Flash 5.0
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
29. december 2001 - 12:44 #3
Den kan godt konvertere til avi, hvis du trykker på \"Convert a file\" i bunden af programvinduet og dereter vælger Output Type foroven til højre.
Default er avi, hvis du indlæser movies.
Avatar billede alpapa Nybegynder
29. december 2001 - 13:07 #4
Jeg kan godt konvertere til AVI, men det skal ende med at ikonet ud for filmen er QuickTime.
AVI kan åbenbart afspilles i både Windows Media Player og QuickTime Player, men det løser desværre ikke mit problem :-(
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
02. januar 2002 - 13:49 #5
Det har noget med fil-assosiaciering at gøre.
Hvis du har Win98/Me kan du bare højreklikke på en avi-fil, vælg program og så vælg QuickTime og husk fluebenet: \"Vælg altid dette program til at åbne denne filtype\".
Så skulle alle avi-filer automatik åbnes med QT bagefter.
Hvis du har et ældre Windows system så er der noget med shift-tasten.
Avatar billede alpapa Nybegynder
04. januar 2002 - 14:11 #6
Hmm - desværre har jeg ikke fundet ud af det endnu, måske en dag - lukker og slukker her.
alpapa