Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 17:35 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Kun 32 gb virker udaf 60 gb?

Jeg fik en 60 gb hd i julegave (IBM Deskstar model: ic35l060aver07-0) og når jeg detecter den i BIOS finder den kun 32 gb? er min bios for gammel? jeg har nemliglige opdateret min BIOS men ved ik om det var med den helt rigtige.....mit bundkort er et ASUS model: ASUS P5A ACPI BIOS Revesion 1007.A det er en amd k6-2 jeg har (400 MHz) en der har et link til en update jeg kan bruge sammen med aflash.exe eller en anden løsning..?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 17:39 #1
hent dette program og få liv i din IBM disk

http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dm_2000.exe
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 17:40 #2
okay..........hvad gør det program så ? =)
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 17:41 #3
skriver i bios etc hvilken disk det er. noget med det her ontrack som skriver til HD\'en
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 17:43 #4
Disk Manager 2000 (version 3.10.14)
Disk Manager 2000 provides step-by-step installation instructions to help you install an IBM IDE hard disk drive. Disk Manager 2000 also allows an older system BIOS with a drive capacity limitation (i.e. 528MB, 540MB, 2.1GB, 4.2GB, 8.4GB or 32GB) to use IBM IDE drives above those limits. For Award BIOS 4.5x see the Ontrack Data International solution for 33GB BIOS lock-up.

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 17:45 #5
<snip>Ontrack Data International solution for 33GB BIOS lock-up.</snip>

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/bios338gb1.htm
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
27. december 2001 - 17:46 #6
Prøv lige at check om der ikke er en jumper, samme sted som du sætter den til master/slave, der hedder \"32GB Clip\"?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 17:48 #7
Den skal IKKE sættes!!!

Ontrack Data International solution for 33GB BIOS lockup

Overview

Some computers have a BIOS that does not properly manage drives over 33.8 GB. These computers will lock up at boot time when a drive with a capacity over 33.8 GB is attached. Disk Manager provides a solution to get past the BIOS lock-up condition and still access the entire drive. The solution involves two steps:

Use the Disk Manager utility \"Set Drive Size\" to command the drive to report its size (in total sectors) as less than 33.8 GB (each boot).

This step allows the computer to boot with the drive installed, but only the reported drive size will be supported by the BIOS.

Install the drive using Disk Manager which will install a Dynamic Drive Overlay on the drive. The Dynamic Drive Overlay will take control of the drive from the BIOS each time you boot and support the drive to its full capacity.

In order to utilize the \"Set Drive Size\" utility, you must first be able to boot with the drive in question installed in the system. Further help information for this solution can be found in the Disk Manager F1 Help Menu under Maintenance Options/Utilities/Set Drive Size.

Procedure

Do not jumper the drive for the 32 GB clip.

Attach the drive to the problem computer and enter SYSTEM BIOS. Select \"None\" for the drive in question. Save settings and shutdown.  Install the drive in a computer that does not lock up.

Boot to the Disk Manager diskette. [Depending on system configuration, Disk Manager may take a minute or two to boot.]

From the Main Menu, select Advance Options -> Maintenance Options -> Utilities -> Your Drive -> Set Drive Size.  At the \"Set Drive Size\" screen, press \"Enter\" to accept the suggested Total Sectors value.

Install the drive in the computer for which it is intended. Reboot, enter SYSTEM BIOS, change the settings for the drive to \"Auto\" – \"Auto\",  exit SYSTEM BIOS and reboot.

Run Disk Manager to complete the drive installation.
Avatar billede mikkel_robin Nybegynder
27. december 2001 - 17:50 #8
Nej men den sidder der default!!
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 17:52 #9
ahhh thatz why :)
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:00 #10
alså ska jeg sætte den på 32GB Clip og prøve igen ?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 18:01 #11
nej den skal ikke være sat på som der står..
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:04 #12
de var ik sat på da jeg fik den........men det eneste tidspunkt jeg kan få den til at virke er når den står som 32Gb Clip slave...så ska jeg sætte den derover igen?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 18:05 #13
læs hvad der står i fremgangsmåden.......

Den skal ikke sidde på og den skal stå som none i BIOS og derefter skal du køre installationsprogrammet...
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:07 #14
kay prøver...
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:09 #15
nu spørger jeg nok dumt men jeg fatter det ik lige helt og vil værer sikker ska der ingen jumper på ? eller ska den stå på normal slave?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 18:20 #16
slave er fint.. hvis der i forvejen sidder en master
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:20 #17
Hmm har siddet og læst det.....vil det sige jeg skal have min 60 GB´s over i 1 anden comp og have det sjov instaleret?
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 18:23 #19
hvilken bios har du? Ontrack er jo kun til Award BIOS 4.5x
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:34 #20
ASUS P5A ACPI BIOS Revision 1007.A

Chipset:
Acer Labs Incorperated (ALI) ALI M1541
Aladdin V/V +AGP System Controller
Avatar billede hojben Novice
27. december 2001 - 18:37 #21
så skal du bare installere programmet øverst oppe..
Avatar billede plexzel Nybegynder
27. december 2001 - 18:55 #22
okay...............også følge guiden.......spiste lige..
Avatar billede blobfish Nybegynder
30. december 2001 - 00:03 #23
har du prøvet at opdater din bios??? jeg løste selv et lignene problem med en maxtor på sådan en måde
Avatar billede plexzel Nybegynder
30. december 2001 - 17:13 #24
ja jeg har pørvet det med min bios...........men det hjalp ikke :P~~