Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2001 - 02:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave et billede, der består af små billeder

Hej Eksperter

Jeg vil gerne vide hvordan man laver et billede af andre billeder. Fx. vil det store billede være et ansigt med blå øjne. Den blå farve kommer naturligvis fra små billeder af fx. himmel eller hav. Så når man går tæt på, er det en mosaik af små billeder...

1. Hvad hedder teknikken?
2. Findes der shareware/freeware prg. til at lave det?
3. Findes der professionelle programmer til at lave det?
4. Findes der måske en PhotoShop action der gør det?

Points går til den der leder mig på sporet, og hvis råd resulterer i at jeg har lavet et (meta)billede :-)

/eyeland
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. december 2001 - 10:04 #1
Det store billede skal være som en mosaic? Det kan godt blive lidt svært at se, hvad det forestiller. Men du kan prøve at kigge på filteret mosaic i photoshop (pixelate-mosaic). Det kunne du bruge som udgangspunkt, og så lægge de andre billeder ind bagefter!
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. december 2001 - 12:09 #2
Hvorfor duer det ikke?
Avatar billede eyeland Nybegynder
27. december 2001 - 13:27 #3
Hvis jeg ville gøre det manuelt, ville det tage ca. fire år (mit eget estimat). Mine spørgsmål (1-4) bliver ikke besvaret af tino bh. Jeg har ca. to tusind billeder hvor de fleste skal være en lillebitte del af et større billede.

Jeg har set teknikken demonstreret i Hannover (her tog det et par minutter for programmet), men jeg fik ikke nogen detaljer om programmet.
Avatar billede and.vang Nybegynder
29. december 2001 - 18:25 #4
Send en mail til dem der arrangerede det i Hannover!
Avatar billede eyeland Nybegynder
30. december 2001 - 00:33 #5
Det var noget jeg så tilfældigt i forbindelse med verdensudstillingen, så jeg har ingen reference til hvem der arrangerede det :-(
Avatar billede eyeland Nybegynder
01. januar 2002 - 19:27 #6
Filmen, The Truman Show brugte teknikken i de fleste af deres plakater for filmen
http://www.fromscript2screen.com/posters/images/trumanshow-teaser.jpg

Plakaten består af MANGE små billeder der tilsammen bliver Trumans ansigt. Det er dét jeg vil lave :-)
Avatar billede mikkelmn Nybegynder
08. februar 2002 - 07:02 #7
Lyder spændende.
I Photoshop er der noget der hedder image -> histogram. På den måde kan man se hvor meget rødt/grønt/blåt et billede består af samt hvor lyst  eller mørkt det er. Dvs. du burde være i stand til at analysere dine 2000 bileder og erstatte pixlerne i din mosaik med billeder der svarer til dem i farve og lysstyrke. Hmmm.
Alliér dig med en programmør :-)
Held og lykke.
Alliér dig med en programmør og tag udgangspunkt i det ?!?
Avatar billede eyeland Nybegynder
07. februar 2003 - 13:42 #8
hmmm..