Avatar billede muffy Nybegynder
24. december 2001 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Big Prob

Når jeg nu opretter en 4-kant eller en cirkel også går hen og clicker på den sorte pil, og derefter clicker på f.eks. 4-kanten og prøver at rykke den, kan jeg flytte inholdet og omridset for sig selv.

Hvorfor ????
Avatar billede muffy Nybegynder
24. december 2001 - 17:21 #1
Jeg bruger FLASH 5
Avatar billede sukos Juniormester
24. december 2001 - 17:27 #2
Du skal dobbeltklikke for at få både indhold, (farven + stregen), for at ændre placering.
Avatar billede muffy Nybegynder
24. december 2001 - 17:46 #3
Nej, men bør komme en lyseblå mærking omkring den og ikke små hvide prikker.

Det kommer kun hvis man mærker tingen og trykker
ctrl+b
Avatar billede sukos Juniormester
24. december 2001 - 18:47 #4
ctrl+b er == \"Break apart\" og det kan du kun gøre hvis du tidligere har lavet en \"Group\" (crtl+g).

derfor synes du der er ged i den!
Avatar billede barklund Nybegynder
24. december 2001 - 23:21 #5
Når man tegner en shape (cirkel eller rektangel), så tegnes den altid som standard med både en kant og indhold...

Klikker man inde i midten, får man kun indholdet markeret - det vises skraveret. Klikker man på kanten, får man kanten markeret. Ved en cirkel vælges hele kanten, polygoner kun den del af kanten. Dobbeltklikker man på en kant, får man alle andre kanter, som denne ligger oppe af eller krydser. Dobbeltklikker man på indhold - en shape - får man indholdet samt alle hosliggende kanter markeret...

Dette gennemgås i en af de første lessons i Flash.
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
26. december 2001 - 13:05 #6
Som jeg har forstået det vil du have en lyseblå markering omkring istedet for de små hvide prikker.

det kan du f.eks gøre ved at trykke på (F8) når du har markeret cirklen (eller firkanten) så kan du derefter vælge om du vil have et movieclip, knap eller et grafisk objekt.
Avatar billede neo16 Nybegynder
26. december 2001 - 20:17 #7
ja, det lyder også for mig, ligesom goat4dinner fortæller, at du vil have lavet dit objekt om til et symbol, og derved bliver markeringen lavet om til en lyseblå kasse, og ikke de der hvide prikker...
Avatar billede barklund Nybegynder
20. januar 2002 - 12:50 #8
Du har vist fået et svar her.

Husk at lukke...

/Barklund