Avatar billede n00b Nybegynder
24. december 2001 - 02:13 Der er 2 kommentarer og
5 løsninger

ADSL Hvor?

Hey

Jeg skal til at oprette adsl 512/512 jeg vil gerne have jeres personlige erfaringer.. Jeg ved nemlig ikke hvem jeg skal ha det hos..
Hvem er bedst, mest stabil, mindst begrændsninger, billigst, hurtigst med oprettelsen ?

Pointene bliver delt ud til jer som kommer med erfaringer og meninger
Avatar billede webberboy Nybegynder
24. december 2001 - 02:16 #1
Altså efter mig og mine venner har testet er at Teledanmarks ADSL er bedst fordi Cybercitys er meget overbelastet fordi de har det billiger Teledanmark kører altid stabilt uanset om vi sidder 15 på den sammen linje eller hvad men god fornøjelse :).
Avatar billede tgm Nybegynder
24. december 2001 - 02:20 #2
De eneste to jeg vil anbefale dig kontakte vedr. adsl er TDC eller Cybercity.
TGM
Avatar billede ahv Nybegynder
24. december 2001 - 02:25 #3
Jeg har ikke selv ADSL, endnu.

Jeg er 100 % sikker på at jeg vælger at oprettet en Abonement hos CyberCity.

Grunden til mit valg er at de skulle være nogle af de mest stabile.
De har også normal prisen på ADSL.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje istedet at tage en 1024/128 da den koster det samme som en 512/512 hos CyberCity.

Jeg vil kraftigt fra råden dig at vælge Orange, dem har der kun været bøvl med.

MVH.
Alexander Holm Viborg
http://www.ahv.f2s.com

Avatar billede brosnjikov Nybegynder
24. december 2001 - 10:01 #4
Jeg har selv en TDC 256/128, som kører MEGET stabilt og hurtigt.
Jeg har en ven, som har en CyberCity 512/128, som er ligeså...
Fordelen ved TDC er, at det kan køres sammen med telefonabonnement, og der spares lidt hist og her på telefonregningen, mens med CyberCity kan man skifte til anden telefonudbyder...

-GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR :-)
Avatar billede lithium Nybegynder
24. december 2001 - 10:11 #5
Køb en CyberCity forbindelse.
De har nogle andre tjenester som *.adsl.dk osv.
Desuden har de´en bedre router, en Cisco 677.
Sådan en fætter er meget nemmere at kofigurere en TDC\'s Speedstream 2601. Hvis man prøver at åbne porte på 2601\'eren, skal man være meget heldig før det virker.
Du kunne jo selfølgelig også købe en TDC forbindelse og så selv købe en Cisco 677, som afaik koster et par tusind.
Avatar billede manon Nybegynder
25. december 2001 - 13:21 #6
Jeg har en del erfaringer med vores ADSL udbydere og her er mine personlige meninger:

TDC:
En af mine venner havde netop fået en ny P4 XP maskine og skulle nu til at være online med den, men ak nej, TDC understøttede ikke den form for ADSL han havde og defor måtte han købe et andet produkt.
Det to mange dage før det kom i orden. De burde være hurtige i optrækket!
TDC virker så dyr - de ejer nettet og burde kunne tilbyde noget ekstraordinært!
Med deres ADSL løsning kan det få problemmer med dit lokal netværk - ikke så nemt at sætte op.Fordel - de har kobber og masser af plads på deres net, så du burde ikke støde på små forhindringer/lav download fra TDC server.

Cybercity:
Har inst. det for min svigerfar og det var nemt og kører perfekt (Cisco 677)
Dog kniber dte med deres support afd. engang i mellem - jeg tror ikke de ved om de vil satse på erhverskunder eller private!
Kan være lidt langsome i optrækket!
Med deres Cisco 677 router og en HUB/Switch kan du få dit lokalnetværk til at køre i løbet af 2 minuter.
Minus: De lejer sig ind på TDC og du kan opleve \"flaskehalse\" - dog ikke i stor omfang.

Tiscali/Worldonline:
Ta´ dette eks. - sidste fredag pissede en af mine katte på min router - mandag talte jeg med supporten og tirsdag formiddag kunne jeg hente en ny Router i Ishøj! SE _ DET ER SQ EFFEKTIVT!
Jeg opgraderede til 512/256 for ca. 1 md siden, det tog 2 dage efter de havde modtaget min ansøgning og gik utrolig smertefrit.
Deres faktureringssystem har de ændret så det er korrekt og mere overskueligt.
Det service er hurtig og venlig, men nogen gange føler jeg at der er mange på deres support afd., men kun de få der virkelig ved noget!
Med deres Cisco 677 router og en HUB/Switch kan du få dit lokalnetværk til at køre i løbet af 2 minuter.

Orange:
Glem dem - de ønsker ikke at gøre sig mere på ADSL markedet.

Go´ jul :-)
\\manon
Avatar billede keysersoze Guru
28. december 2001 - 20:43 #7
det er faktisk ret svært at komme med et endegyldigt svar på dette spm da det afhænger af mange ting - primært placeringen. Der er både gode og dårlige erfaringer med samtlige udbydere; nogle er heldige - andre er bestemt ikke.

Hvis det kunne lade sig gøre skulle man ligesom med tøj kunne prøve hver enkelt udbyder før man bestemte sig - det kan man jo desværre ikke, så der er nok ikke andet at gøre end at tage chancen.

Har selv gode erfaringer både med CyberCity og TDC