Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 20:26 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

ide drivers

Hej, har netop installeret XP på en 1400 mhz AMD, men bliver ved med at få besked om, at hardware \"VIA bus master IDE drivers\" mangler - eller er installeret uden drivers el. lign?!
Hvad skal jeg gøre? Det virker tilsyneladende ok, men den er altså ikke helt tilfreds åbenbart?!
Kan nogen hjælpe til at få denne besked væk?
Preben
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 20:33 #1
Avatar billede sluppi Nybegynder
23. december 2001 - 20:33 #2
Avatar billede sluppi Nybegynder
23. december 2001 - 20:33 #3
æv...
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 20:47 #4
Mnjaaa.., så har jeg downloaded 4in1437 som foreslået, og pakket den ud. Og kørt setup programmet, hvorefter den bad om restart. Det gjorde jeg - og under restarten kom samme meddelelse igen! Hvad gør jeg nu?
Avatar billede cash Nybegynder
23. december 2001 - 21:01 #5
Hej Preben

Jeg kan ikke hjælpe dig meget , men fortælle
at jeg det helt samme problem, og havde det osse med me og 98se tror jeg endda.. Jeg går bare ind og deaktivere den i enhedshåndteringen.
Jeg ved da godt at der så må mangle et eller andet. Men den kører jo fint alligevel

HB
Avatar billede egadm Nybegynder
23. december 2001 - 21:09 #6
hvilket bundkort har du?
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 21:12 #7
det er dfi AD72 sn/sc
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 21:16 #8
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 21:17 #9
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 21:17 #10
under M/B drivers vælg AD17/sn
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 21:31 #11
4in1 er da indbygget i WinXP, jeg har da ingen problemer med mine viachipset
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 23:01 #12
Undskyld der gik lidt tid (naboen inviterede på gløgg..),
Nå, men så har jeg downloaded nævnte driver - og resultatet er stadig det samme - at den bliver ved med at nævne at ny hardware er fundet osv  - og den kan ikke finde den driver, som jeg så lige har downloaded (og kørt setup filen.)
Hvad kan jeg gøre, andet end at slette pgl. emne fra enhedshåndteringen??
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 23:13 #13
prøv først at slette dem i Kontrolpanel/Fjern/tilføj programmer og så i enhedshåndteringen.
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 23:15 #14
..de står faktisk ikke i fjern/tilføj rubrikken!??
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 23:19 #15
det var også kun hvis de stod der.

Så lige efter mine Via enheder under Enhedshåndteringen, de var certificeret af M$
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 23:40 #16
aha - det må være sket på et eller andet tidspunkt under installationen. Der er jo faret en del filer frem og tilbage i løbet af dagen.
Nu har jeg simpelthen slettet dem fra enhedshåndteringen - betyder det noget? Kan jeg - om nødvendigt - hive dem frem igen fra installations cd`en?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 23:43 #17
hvis dit system kører upåklageligt så lad den være.
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 23:46 #18
okay, jeg lader det ligge indtil videre. Jeg ville gerne lukke og give dig mine point, men hvordan? Der står SLuppi i boxen accepter/afvis svar. Der burde jo være flere valgmuligheder, når flere har været med i diskussionen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2001 - 23:49 #19
giv dig selv et svar og accepter det.

du har ikke fået den rigtige løsning, så behold dem selv.
Avatar billede ps76 Forsker
23. december 2001 - 23:51 #20
well, hvis du kan fortælle mig hvordan jeg får en genvej til kontrolpanelet på skrivebordet - hvilket ikke er så simpelt som i W98 - så har du alligevel gjort dig fortjent til dem!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. december 2001 - 00:27 #21
brug Tweakui
Avatar billede ps76 Forsker
24. december 2001 - 00:29 #22
Tak - og god jul.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. december 2001 - 00:32 #23
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. december 2001 - 00:34 #24
tak for pointene og ha\' selv en god jul, du får lige en mere på dansk ;o)

http://www.wintip.dk/wintool/tweakui.htm