Avatar billede reg_guy Nybegynder
23. december 2001 - 18:54 Der er 10 kommentarer

Optisk mus...

Hvilken slags musemåtte er den bedste til en optisk mus ???
Jeg har hørt at en optisk mus bruger mindre strøm på en lys/hvid musemåtte end på en mørk/sort musemåtte, er det rigtigt ???
Avatar billede ncp Nybegynder
23. december 2001 - 19:01 #1
Det er vist rigtigt nok det med strømmen, men du kan kun bruge det rigtigt til noget  hvis det er en trødløs mus... - da det drejer sig om så små støm mængder

GOD JUL / ncp
Avatar billede waze2001 Nybegynder
23. december 2001 - 19:02 #2
Tja... Det lyder rigtigt....
Avatar billede sazko Nybegynder
23. december 2001 - 19:17 #3
Kan det ikke lade sig gøre at slukke sin mus, når man ikke bruger den. Har selv en Logitech-mus, som står og lyser selvom den ikke bliver brugt.

/Sazko
www.walt.webpunkt.dk
Avatar billede rostved17 Nybegynder
23. december 2001 - 19:26 #4
MS Wireless IntelliMouse Explorer slukker når man fjerner hånden... Eller den står på stand-by, dvs bruger mindre strøm :o)

Har selv lige erhvervet mig én af slagsen.
Avatar billede rostved17 Nybegynder
23. december 2001 - 19:28 #5
reg_guy >> Nogle optiske mus lyser mere når det er en mørk måtte, så ja det er rigtigt.
Avatar billede sazko Nybegynder
23. december 2001 - 19:32 #6
Min mus står og lyser lige meget hvad. Det kan godt være den ikke bruger så meget strøm, men at skulle skifte batterier en gang om måneden er lige i overkanten.

/Sazko
www.walt.webpunkt.dk
Avatar billede reg_guy Nybegynder
23. december 2001 - 20:23 #7
Jeg har en MS Wireless IntelliMouse Explorer som jeg købte for en uges tid siden, den skulle jeg skifte batterier på i dag! (jeg brugte en mørkeblå musemåtte, nu har jeg rygget modtageren tættere på musen, og samtidigt lagt et hvidt papir ovenpå min musemåtte... mon det virker?
Avatar billede weblockdk Nybegynder
24. december 2001 - 14:48 #8
ALDI (yeps I læste rigtigt) har trådløse optiske mus af mærket LIFETEC (aldi navnet for Medion).

Senderen er tillige også oplader (smider bare musen i om aftenen og den er opladet når jeg står op igen).

Den virker perfekt og koster kun 279,00 - Jeg går ud fra at enkelte ALDI stadig har enkelte tilbage.

Nå, Ja - Musen slukker selv efter kort tid uden at være brugt. Man klikker så bare på en knap eller ruller med hjulet - så virker den igen - Perfekt!

min musemåtte er en mørkegrå af den med silikone ;-) - tror dog ikke det betyder noget - de eneste måtter du ikke kan bruge - er den af glas som er så moderne for tiden.
Avatar billede reg_guy Nybegynder
27. december 2001 - 19:20 #9
ok, jeg aner ikke hvad der er galt, men i dag skiftede jeg batterierne IGEN... det vil sige at den brugte to batterier på 4 dage... det er altså lidt for meget!!
Avatar billede mcpoppe Nybegynder
11. januar 2002 - 11:42 #10
send den ind eller køb en ny