Avatar billede rylle Nybegynder
11. april 2000 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

out/in

Hvordan får jeg en out/in funktion på min lpt1 port?
Avatar billede skovlunde Nybegynder
16. april 2000 - 06:10 #1
Få fat i en LPT driver og brug dens API...eller søg efter en kontrol der kan klare det for dig...
Avatar billede rylle Nybegynder
17. april 2000 - 11:50 #2
Til skovlunde tak for dit svar Jeg er helt ny i brug af VB.?Hvad er API.
Det jeg er ude efter er en funktion i lighed med (out H378,1) i QB som giver  +5v på D1 (ben 3) Til sytrring af ydre
elektroniske enheder
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. april 2000 - 12:16 #3
<< rylle >>

API står for Advanced Programmers Interface og er nogle rutine der kan køres som er direkte integreret i Windows.

F.eks. kan man bruge API til at finde ud af system information, bestemme musse makørens position osv. Det er næsten ubegrænset hvad du kan lave med API.

Vedr. IN/OUT har jeg læst et sted engang at der skulle findes en INOUT.DLL til VB man kan bruge hvor er er INP, OUT funktionerne ligesom i QB.

Jeg mener også, som skovlunde siger, at der findes en ActiveX control (har vist egentlig set en engang) der kan gøre det for dig .. (altså styre printerporten, COM porte .. etv.)
Avatar billede rylle Nybegynder
22. april 2000 - 00:08 #4
Tak til tdaugaard jeg vil prøve at finde inout.dll filen
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. april 2000 - 11:13 #5
Det var så lidt!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. juni 2000 - 18:58 #6
Øhh ... skal vi få lukket ?'et ??
Hvis ikke du synes jeg skal have point, så afvis og lave et svar du kan acceptere selv.

Bare for en god ordens skyld.