Avatar billede dsb Nybegynder
22. december 2001 - 18:58 Der er 7 kommentarer

Jag fatter det ikke

Jeg er lige begyndt på php, og så skal jeg også bruge nogle databaser.
Jeg har så downloadet mySQL, men jeg fatter ikke en brik af det!
Skal man arbejde med det i DOS???
Kan man ikke sidder og arbejde med det lidt ala Access???
Findes der nogle gode danskeguider som forklarer hvordan man gør??????+
Avatar billede roadkill Nybegynder
22. december 2001 - 19:04 #1
Du kan downloade myODBC fra www.mysql.com som gør, at du kan arbejde med din mysql-database via Access... men du skal stadig lave håndarbejdet (oprettelse af tabeller osv) i et eller andet admin tool -- du kan også downloade stribevis af disse fra www.mysql.com.
Avatar billede lauer Nybegynder
22. december 2001 - 19:09 #2
du kan også bare bruge phpMyAdmin.
det kører over en browser, hvilket er ret praktisk.
http://phpmyadmin.sourceforge.net/
Avatar billede roadkill Nybegynder
22. december 2001 - 19:12 #3
phpmyadmin er helt klart også en fordel så længe, man ikke har for mange data -- har man store datamængder hjælper MyODBC/Access meget med at holde overblikket...
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
22. december 2001 - 19:14 #4
Hvis du kører windows, hvilket du tilsyneladende gør, så gå ind (med stifinder) i mappen hvor du installerede MySQL og fortsæt ind i \\bin og start winmysqladmin.exe
Der er det let at administrere MySQL...
Hvis du vil have et rart interface at lege med MySQL i, så kan PHPMyAdmin helt sikkert anbefales...
Det er en samling PHP-scripts, som er designet til at administrere MySQL med...
http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

Hyg dig med det, og held og lykke med programmeringen...
Avatar billede dsb Nybegynder
22. december 2001 - 20:08 #5
jeg havde faktisk overvejet muligheden at køre det over en browser, men jeg troede ikke at nogen havde gidet at lave et script, specielt egnet til det!
Avatar billede novellenet.dk Nybegynder
22. december 2001 - 20:15 #6
Følg det link jeg gav dig, download phpMyAdmin, pak den ud i det bibliotek du vil have den liggende i (c:\\apache\\htdocs\\phpmyadmin\\ ville være en god ide, den skal i hvert fald ligge så den er tilgængelig gennem webserveren)
Følg derefter README\'en eller INSTALL-filen, så skulle det hele gå ganske meget af sig selv...
Avatar billede codebase Praktikant
24. december 2001 - 14:57 #7
se http://mbn.dk/MySQL/begynderguide/

og brug PhpMyAdmin, så er du godt på vej..

evt. se http://published.codebase.dk/article.php?Article=14

_codeb@se.dk