Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 16:06 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Problem med TV-out (sort/hvid)

Jeg har lige købt et AOpen Geforce 2 MX200-V m/tv-out. Problemet er når skrivebordet kommer frem på fjernsynet, er det kun sort og hvidt. Jeg ved mange har haft samme problem, men hvad skal jeg gøre? Jeg bruger de nyeste AOpen drivere, i Win2000. Det stik jeg bruger fra grafikkort til TV, er et Scar-stik.

Og en anden ting er, at når jeg vælger at køre som klon og jeg kører med en opløsning af 1024x786, viser fjernsynet det kun som 800x600, hvilket gør at jeg ikke kan se det hele på Tv\'et. Men den scroller da op/ned og frem/tilbage på det, når jeg flytter musen de retninger. Men kan man ikke få det til at bare vise det hele alligevel?

På forhånd tak...

/omen/

Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 16:08 #1
du køre med S-VHS ik\'?? dit TV understøtter ikke S-VHS
Skift til Compositivt.. det gule phono stik

Du skal sætte iopløsningen ned til 640*480 for at kunne se det ordenligt!

Har du sat den til Pal-B
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 16:11 #2
S-VHS => Rundt stik med 4 ben i
Compositivt => Gult Phono Stik (rundt med hul i)
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 16:16 #3
Damn, så skal jeg ud og købe nyt kabel eller hvad?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 16:18 #4
JA.. jeg har selv været ude for det.. prøv for sjov.. hvis du har et anlæg i flere dele.. tage stikket (Phono) fra evt.CD-afspilleren og prøv med det!!
jeg bruge selv et alm. CD Phono stik.. gad ikke købe 5m ekstra kabel *S*
Avatar billede japster Nybegynder
22. december 2001 - 16:20 #5
Omen, ikke nødvendigvis. Prøv at vælg PAL-B/G istedet for NSTC!
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 16:23 #6
PIS, nu har jeg lige brugt 200 kr på et 5 meter kabel i den lokale computer forretning.

japster: Jeg kan slet ikke vælge noget andet format
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 16:25 #7
Omen => Prøv først med et Phono kabel hvis du har et!

jeg MENER.. (det skulle jeg på mit Grafikkort) skifte en JUMPER på Grafikkortet.. så jeg kunne sætte den til PAL

kig lige efter i din manual!
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 16:29 #8
Ja men jeg har ikke noget Phone stik. Hvad koster sådan et, 5 meter?
Avatar billede japster Nybegynder
22. december 2001 - 16:35 #9
Når du er i TwinView-vinduet, højreklik på TV-enheden. Vælg \"Vælg outputenhed...\" Inde i det vindue trykker du på TV (hvis det ikke er sat til), klikker \"Skift format...\" og finder Denmark/PAL-B...

Det skulle klare det... :D
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 16:44 #10
Den står til PAL-B, men det hjælper absolut intet. Jeg har også en jumper på grafikkortet, men der heller intet om den i manualen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 17:18 #11
det står ikke i manualen.. men på kortet meget småt NSTC PAL

Pris på 5m kabel.. no idea!
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 18:08 #12
Ja, nu kører den i hvert fald PAL på jumperen, og i driverne. Men det er stadig kun sort og hvidt. Jeg smutter ned og ser om jeg kan få et andet kabel imorgen...
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 22:05 #13
rkhdk: Lægger du lige et svar?
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
22. december 2001 - 22:11 #14
Der er et sted i nærheden af der hvor du vælger pal, hvor du kan vælger og udgangssignalet skal være s-vhs eller composivt, her vælger du composivt. I en forhandler kan du så købe et lille stykke kabel som laver det s-vhs-stik til en composivt... (koster ikke mere end 20-30kr)!
Det skulle virke(jeg havde samme problem)!
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
22. december 2001 - 22:13 #15
hov, undskyld de mange grammatik-fejl, jeg skrev for hurtigt...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 22:25 #16
et svar ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
22. december 2001 - 22:33 #17
Doh!
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 23:05 #18
bamse2000: Det lyder jo meget rart. Men jeg kan ikke vælge Composivt, i video-output format, jeg kun vælge Sammensat video-out, eller S-video-out.
Avatar billede omen Nybegynder
22. december 2001 - 23:10 #19
Men mon ikke jeg kan bruge det lille stik alligevel? Er det noget man kan købe i en normal computer forretning/Merlin/Fona?
Avatar billede bamse2000 Nybegynder
23. december 2001 - 01:58 #20
Ja! Du skal vælge sammensat video-out!
Tja... jeg købte mit i \"proconsult\" i odense...
Hvis Merlin/fona ikke har det, så kig evt. på www.proconsult.dk

håber at det hjalp!

Bamse
Avatar billede omen Nybegynder
23. december 2001 - 12:28 #21
Jeg har sendt min storebror I byen, for at se om han kan bytte det kabel. Hvis han ikke kan, ville han købe sådan et stik. Han kommer hjem igen om et par timer, og så må vi se om det hjælper.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. december 2001 - 21:13 #22
nå hjalp det?
Avatar billede omen Nybegynder
23. december 2001 - 21:34 #23
De havde lukket :-(
Avatar billede omen Nybegynder
02. januar 2002 - 17:20 #24
Den lille omformer hjalp. Tak for hjælpen bamse2000, og i andre!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. januar 2002 - 17:42 #25
Takker for Pointz!