Avatar billede kalou Nybegynder
18. december 2001 - 20:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Bootable WinXP cd

Hvordan laver man en bootable winxp pro cd dk?  Jeg har Roxia cd-creator 5 platinum
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2001 - 20:06 #1
lav en kopiering fra cd til cd - det tager bootsektoren med fra den originale cd :)
Avatar billede kalou Nybegynder
18. december 2001 - 20:09 #2
og når der ikke er en bootsektor på den originale?
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 20:10 #3
Copy-datacopy, tryk derefter record, så klarer den resten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2001 - 20:11 #4
Hvis der ikké er bootsektor på den originale - så er den ikke original, og hermed er spørgsmålet ulovligt for der må ikke spørges om warez her på eksperten! Luk det NU!
Avatar billede kalou Nybegynder
18. december 2001 - 20:20 #5
der er altså nogle versioner der ikke er bootable. Der for kan man downloade en bootdisk maker fra MS hjemmeside.  Men i stedet for at skulle bruge 6 stk disketter til at boote på tænkte jeg om det var muligt at lave en kopi af den originale med bootsektor
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2001 - 20:23 #6
kalou> ALLE winxp cd´ere er bootable! den bootdisk maker er til dem hvor deres cd-rom drev ikke understøtter boot på cdrom.
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 20:23 #7
XP er bootable
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2001 - 20:25 #8
kalou> kan du ikke lige linke til den bootdisk maker på Microsofts side? Den ville være rar at have
Avatar billede kalou Nybegynder
18. december 2001 - 20:26 #9
ok så er der noget galt med min version.  Samtidig kan installationen heller kopiere en fil der hedder oembios.bin. Så intil nu har jeg ikke haft meget glæde af min XP, for jeg kan kun starte i fejlsikret tilstand
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 20:27 #10
Du kan via dit brænderprogram lave en bootable disk
Avatar billede kalou Nybegynder
18. december 2001 - 20:28 #11
jeg tror jeg vil prøve at få byttet min cd
Avatar billede peet-49 Novice
18. december 2001 - 20:29 #12
Jeg tror, du har et par installationsfejl på din XP, skulle måske overveje, at reinstallere.
Avatar billede egadm Nybegynder
18. december 2001 - 20:32 #13
der er nogle win xp cder som man kan hente ned der ikke er bootable.

får at gøre den bootable skal du bruge en almindelig bootdiskette, kan hentes her

www.bootdisk.com

i cd creator skal du nuge lave en nu data cd
gå op i file vælg new cd >bootable

nu beder den om disketten der efter træker du alle filerne fra din xp cd ind og brænder din cd
du har nu en bootbar cd og hvis du starter med at rette autoexec.bat til kan du også få den til at starte installations programmet for dig når du booter