Avatar billede -sofus- Nybegynder
17. december 2001 - 18:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

forskel på ASP til windows 2000 og NT4.0

Jeg sidder og har et problem med mit webhotel. De siger at mit ASP site ikke virker særlig godt fordi det er lavet til win 2000 og de kører NT 4.0 på deres servere. Er der forskel på koden eller er mit webhotel fuld af pis ??
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
17. december 2001 - 18:34 #1
dit wevhotel burde være fulde af pis... :)
Avatar billede brita Nybegynder
17. december 2001 - 19:09 #2
det er en joke...... ikk?
Avatar billede wilweb Nybegynder
17. december 2001 - 19:19 #3
Windows 2000 kan bruge ASP3, hvor imod NT4 kun kan magte ASP2.
Du må ikke spørge mig om hvad der lige er forskel på de 2 versioner, men der er forskel om man kører win2000 eller NT4 server.
Avatar billede wilweb Nybegynder
17. december 2001 - 19:24 #4
Jeg har lige haft poblemmet med nogle server, der i løbet af en weekend var blevet opgraderet til Win2000 og her efter koksede næsten alt, det blev dog godt igen da det igen blev de gamle server der tog over.
No Pis
Avatar billede djoller Nybegynder
17. december 2001 - 19:39 #5
NT4/IIS4 (understøtter ASP2).
WIN2000/IIS5 (understøtter ASP3).

Det er forskellen.

http://p2p.wrox.com/archive/asp_webserver/2001-05/15.asp

/djoller
Avatar billede djoller Nybegynder
17. december 2001 - 19:44 #6
....og dit web-hotel er IKKE fulde af pis.
Hvis du sidder og udvikler til ASP3 og regner med at det kører på IIS4(APS2), er det dig som er.... ;-)
Avatar billede djoller Nybegynder
17. december 2001 - 19:47 #7
Lad mig lige modificere den sidste lidt.
Du kan selvfølgelig godt udvikle på en Win2K maskine. Du skal bare ikke bruge nogle af de nye features i ASP3 - hvis det skal køre på IIS4.
Avatar billede pfp Nybegynder
17. december 2001 - 21:15 #8
hvis det volder dig store problemer så prøv at spørge dit hotel-udbyder om han ikke har en win2k server som du kan blive flyttet til...ellers skift udbyder.

/pfp
Avatar billede -sofus- Nybegynder
18. december 2001 - 11:13 #9
Ville også meget meget meget gerne skifte udbyder men der er forud betalt for en periode og det er bittert at betale til 2 firma\'er i samme periode.. Desuden vil det betyde at siden ikke ville virke i næsten et døgn!

Gik bare ud fra at det var mit webhotel der var fulde af pis for de har snart fundet på samtlige dårlige undskyldninger for hvorfor deres servere kører så ustabilt
Avatar billede wilweb Nybegynder
18. december 2001 - 22:12 #10
Jamen, så ved du det! Dit web-hotel var altså ikke helt fulde af pis. :>
Avatar billede wilweb Nybegynder
27. december 2001 - 23:27 #11
-sofus- :> Kunne du bruge svaret?
Avatar billede wilweb Nybegynder
14. januar 2002 - 21:59 #12
-sofus- :>  Hvad med at lukke og slukke her?
Avatar billede -sofus- Nybegynder
15. januar 2002 - 15:02 #13
Vil på pege at mit webhotel stadig er fuld af pis, men jeg hopper på deres forklaring denne gang (: