Avatar billede hanuman70 Nybegynder
07. april 2000 - 11:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Frame skaleres efter tabelstoerrelse

Jeg staar og skal lave et frameset, hvor den ene skal tage stoerrelse efter det antal celler er i den tabel, denne frame indeholder.

Jeg er totalt blank paa hvordan den skal loeses !!!!!!

Hjaelp!!!
Avatar billede razor Nybegynder
09. april 2000 - 17:14 #1
der skal du nok over i noget client-side - JavaScript, VBScript , o.lign
Avatar billede hanuman70 Nybegynder
10. april 2000 - 15:51 #2
Ooops, spørgsmålet er lidt dårligt formuleret.

Sagen er at tabellen genereres efter et søgeresultat via PHP i en database!!

Help!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. april 2000 - 20:44 #3
Et par hints i den rigtige retning:

Når du vil lave et frameset, med en størrelse, der afhænger af en eller anden
ting i en database, kan det forsåvidt godt lade sig gøre. Du kalder en PHP-side,
der slår op i databasen, laver beregningen, og genererer et frameset, hvor du
sætter det beregnede tal ind i en col eller row parameter.

En af framesiderne er også en PHP-side, der indholder stort set det samme opslag
i databasen, men her med generering af værdierne i tabellen.

Du slipper ikke for at lave 2 (næsten ens) opslag i databasen - med mindre du
lader det første opslag generere en temporær html-side på serveren, og skriver
denne fil som en af framesiderne. Men så skal du have bøvlet med at rydde op.
Avatar billede hanuman70 Nybegynder
27. april 2000 - 12:24 #4
Tak for svaret - Det er givet videre til ham, som har overtaget problemet fra mig...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. april 2000 - 12:32 #5
Ih hvor smart ! ;-)