Avatar billede fuel Nybegynder
13. december 2001 - 17:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ram/bundkort problem

Hejsa.
Jeg sidder her med et Asus a7a266 bundkort.
Jeg har en 256mb DDram i.
Når maskinen har kørt et stykke tid, \"hænger\" den totalt. Alt fryser fast. Kan kun genstarte, ved at slukke helt for strømmen.
Når jeg i stedet sætter en 128mb SDram i, kører den perfekt.
Jag har fået skiftet min DDram ud 3 gange, da jeg regnede med det var der problemet lå.. Men efter 3 skift, formoder jeg problemet ligger et andet sted.
Er bundkortet defekt, eller er der noget jeg kan rette i bios, når det er en anden slags ram, eller andet der kan være galt ??
Avatar billede markie Nybegynder
13. december 2001 - 17:32 #1
det eneste du kan gøre er at købe et nyt
Avatar billede markie Nybegynder
13. december 2001 - 17:32 #2
:o)
Avatar billede fuel Nybegynder
13. december 2001 - 17:37 #3
*piv*.... Det mener du ikke vel ??? *s*
Er dog garanti på.... Men vil jo helst ikke undvære min puter i de måneder de plejer at være om at fixe sådan noget. *s*
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
13. december 2001 - 21:11 #4
jeg mener at du bare får et nyt
det andet bliver sendt til reparretion og bliver så solgt igen hvilket der ik sker noget ved bare det virker
det er jo alligevel det vigtigste
Avatar billede robotten Praktikant
14. december 2001 - 09:55 #5
Hvordan sidder din RAM? Har du husket dummymodulerne?
Avatar billede nhb Nybegynder
14. december 2001 - 12:27 #6
der er ikke noget der hedder dummymoduler til Asus a7a266 bundkort.
Avatar billede robotten Praktikant
14. december 2001 - 12:51 #7
nhb>> nej, du har sørme ret, efter at jeg lige har undersøgt det nøjere. Har fundet bundkortet via Asus\'s hjemmeside, og der er så vidt jeg kan se, to hold sokler.
http://usa.asus.com/mb/socketa/a7a266/overview.htm

Hvorvidt det så skal sidde, må der kunne læses i manualen.
Avatar billede nhb Nybegynder
14. december 2001 - 13:03 #8
>>robotten ;)
Avatar billede nhb Nybegynder
14. december 2001 - 13:33 #9
>>robotten det ene hold er sdram og det andet er til ddrram. jeg har selv haft sådan et kort men der er en fejl i det så det ikke kan køre med amd 1400+ det er clockfr. chipen er er forkert. mit råd er hvis der er garanti på så få det byttet. man kan også kun køre men en type ram syntes jeg kan huske!! ;)
Avatar billede fuel Nybegynder
14. december 2001 - 14:57 #10
Jeg har lige surfet lidt rundt, og fundet et andet forum, hvor der var nogen der havde samme problem... De havde efter hvad jeg kunne forstå løst problemet ved at sætte voltage op fra 2,5 til 2,6 på en eller anden VIO 1 jumper.
Hmmm... Kunne være man lige skulle lure lidt på det, inden kortet ryger afsted..

Jeg siger i hvert fald mange tak for hjælpen *S*
Avatar billede nhb Nybegynder
14. december 2001 - 14:59 #11
god weekend :)