Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 10:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lave et baggrundbillede til en webside i Frontpage med \"elastik i \" ?

Ønsker at lave et baggrundsbillede som et vandmærke , hvor jeg samtidig vil opretholde \"elastikken\" så billedet kan ses i forskellige opløsninger.
Ligesom hvis du sætter et billede ind i en tabel og sætter bredden til 100% og ikke fast?
Avatar billede kedde65 Praktikant
13. december 2001 - 10:30 #1
Det kan man ikke i Frontpage, eller for den sags skyld i andre programmer.
Kedde
Avatar billede backside Nybegynder
13. december 2001 - 10:34 #2
Du skal da heller ikke ha´ \"elastik\" i billedet.
Et billede skal ses i den størrelse det er lavet.
Det er min erfaring at strukturen i billedet ryger hvis du \"trækker\" i det.
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 10:36 #3
Hvad gør man så ?
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 10:37 #4
Hvor stor skal man så lave billedet for at det ikke bare gentager sig selv - hen over siden
Avatar billede backside Nybegynder
13. december 2001 - 10:52 #5
Hvad er det for en type billede?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
13. december 2001 - 10:55 #6
Med denne linie i body, skulle du kun få et bg-billede (FP)

<body style=\"background-image: url(\'ditbillede.jpg\'); background-repeat: no-repeat; background-position: center 50%\">

Eller i FP skal du vælge Egenskaber for side - Generelt - typografi - Formater - Kant - Skygge - og her indsætte et baggrundsbillede under mønster.

Desuden dimensionere man typisk sin hjemmeside efter skærmopløsning på 800x600 px, og hjemmeside-breden/baggrundsbillede kan derfor sættes til ca. 760 px.
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:19 #7
Billedet er en stregtegning af et slot i jepg format
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:19 #8
fuldstop>>Jeg prøver lige om det virker
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:26 #9
fuldstop>> Egenskab for side ved at H-klikke får jeg ikke hvad du skriver
Avatar billede fuldstop Nybegynder
13. december 2001 - 11:29 #10
justify>> Hvilken version af FP kører du med?? Prøv at lave copy/paste på denne linie istedet
<body style=\"background-image: url(\'ditbillede.jpg\'); background-repeat: no-repeat; background-position: center 50%\">

Avatar billede kedde65 Praktikant
13. december 2001 - 11:31 #11
Fullstop>> Din kode giver da ikke en baggrunds billede med \"elastik\".....
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:37 #12
fuldstop>>Der virker ikke helt med elastikken , men det kan accepteres , da jeg ikke tro det kan laves anderledes - men det er et godt bud - Jeg vil godtage den med at gå ind i FP2000 10:55:18
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:40 #13
Kedde65>> Jeg tror bare at hvis jeg sætter størelse på billedet til 760Px kommer det til at virke .
Har du et bedre forslag ?

Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:43 #14
Så lukker jeg og slukker.
Tak til jer begge to.
Værsgó fuldstop 30 point til dig.
Avatar billede justify Nybegynder
13. december 2001 - 11:43 #15
Så lukker jeg og slukker.
Tak til jer begge to.
Værsgó fuldstop 30 point til dig.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
13. december 2001 - 11:52 #16
Ok tak for point.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
13. december 2001 - 11:54 #17
Kedde65>> Det er heller ikke meningen at koden skulle give \"elastik\", men at der kun skulle indsættes et baggrundsbillede og ikke så skærmen blevet udfyldt med dupletter af baggrundsbilledet!!