Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
12. december 2001 - 21:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kør kommandoer...!

Hej!
Er der nogen der kender en hjemmeside hvor man kan få en oversigt over \"Kør\" kommandoer så som: msconfig eller winipcfg.
På forhånd tak!
Avatar billede maxium Novice
12. december 2001 - 21:15 #1
gå ind i c:\\windows der kan du se alle de programmer du kan køre i \"kør\" fx winpopup
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 21:17 #2
jeg tror hun mente alle kommandoerne, nogle af programmerne ligger udenfor winbiblioteket...
Avatar billede ncp Nybegynder
12. december 2001 - 21:18 #3
f.eks. msinfo...
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
12. december 2001 - 21:18 #4
Jep nemlig.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
12. december 2001 - 21:20 #5
Denne side ser ud til at beskrive nogle af dem
http://www.computerhope.com/msdos.htm

Prøv ellers google
http://www.google.com/search?q=windows+dos+commands&btnG=Google+Search

Good luck! :)
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
12. december 2001 - 21:20 #6
Jep nemlig til: jeg tror hun mente alle kommandoerne, nogle af programmerne ligger udenfor winbiblioteket...
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:22 #7
hvis du bruger F1 (hjælp) så kan du finde et sted hvor den slags beskrives, du kan også udskrive listen så du har den ved hånden.

Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:24 #8
der skal søges på nye kommandolinieværktøjer i hjælp
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:26 #9

Nye kommandolinjeværktøjerNedenfor kan du se en liste over de nye kommandolinjeværktøjer i Windows XP Professional.

Kommando Funktioner
bootcfg Konfigurerer, forespørger på eller ændrer indstillinger for filen Boot.ini.
defrag Finder og konsoliderer fragmenterede startfiler, datafiler og mapper på lokale diske.
diskpart Opretter diske, partitioner eller diskenheder.
driverquery Forespørger på en liste over drivere og driveregenskaber.
eventcreate Gør det muligt for en administrator at oprette en specialhændelse i en angivet hændelseslog.
eventquery Viser hændelserne og hændelsesegenskaberne fra en eller flere hændelseslogger.
eventtriggers Viser og konfigurerer hændelsesudløsere på lokale computere eller fjerncomputere.
fsutil Styrer genfortolkningspunkter, styrer sparsefiler, afbryder en diskenhed eller udvider en diskenhed.
getmac Henter en MAC-adresse (media access control) og en liste over netværksprotokoller.
helpctr Starter Hjælp og support.
ipseccmd Konfigurerer IPSec-politikker (Internet Protocol Security) i katalogtjenesten eller i en lokal eller ekstern registreringsdatabase. Ipseccmd er en kommandolinjeversion af snap-in-programmet MMC (Microsoft Management Console) IP-sikkerhedspolitikker.
logman Administrerer og planlægger indsamling af logoplysninger for ydelsesmåler og hændelsessporing på lokale systemer og fjernsystemer.
openfiles Forespørger på, viser eller afbryder forbindelsen til åbne filer.
pagefileconfig Viser og konfigurerer indstillinger for virtuel hukommelse for et systems sidefil.
perfmon Bruges til at åbne en ydelseskonsol med indstillingsfiler fra Windows NT 4.0-versionen af Ydelsesmåler.
prncnfg Konfigurerer eller viser konfigurationsoplysninger om en printer.
prndrvr Tilføjer, sletter og viser printerdrivere fra lokale og eksterne printerservere.
prnjobs Afbryder, genoptager, annullerer og viser udskriftsjob.
prnmngr Tilføjer, sletter og viser printere eller printerforbindelser og installerer og viser standardprinteren.
prnport Opretter, sletter og viser TCP/IP-standardprinterporte og viser og ændrer desuden portkonfigurationen.
prnqctl Udskriver en testside, afbryder eller genoptager en printers funktion og rydder en printerkø.
relog Udtrækker ydelsestællere fra ydelsestællerlogfiler til andre formater, f.eks. tekst-TSV (til tabulatorsepareret tekst), tekst-CSV (til semikolonsepareret tekst), binær-BIN eller SQL.
sc Henter og angiver oplysninger om tjenester. Tester og foretager fejlfinding i tjenesteprogrammer.
schtasks Planlægger udførelse af kommandoer og programmer med jævne mellemrum eller på et angivet tidspunkt. Tilføjer og fjerner opgaver fra tidsplanen, starter og stopper opgaver efter behov og viser og ændrer planlagte opgaver.
nedlukning Lukker og genstarter en lokal computer eller fjerncomputer.
systeminfo Undersøger systemet for grundlæggende oplysninger om systemkonfigurationen.
taskkill Afslutter en eller flere opgaver eller processer.
tasklist Viser en liste over programmer, tjenester og det PID (proces-id), der kører på en lokal computer eller en fjerncomputer på det pågældende tidspunkt.
tracerpt Behandler hændelsessporingslogfiler eller realtidsdata fra instrumenteret hændelsessporingsproviders og giver dig mulighed for at oprette sporingsanalyserapporter og CSV-filer (semikolonseparerede filer) til de oprettede hændelser.
typeperf Skriver ydelsestællerdata i kommandovinduet eller i et understøttet logfilformat.
WMIC Gør det lettere at bruge WMI (Windows Management Instrumentation) og systemer, der styres via WMI.
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
12. december 2001 - 21:26 #10
Hmm har forsat ikke hjulpet mig. Jeg kan ikke finde noget i \"hjælp\" Kører WinXP...
Avatar billede bente_elsker_heste Nybegynder
12. december 2001 - 21:29 #11
Lige nøjagtigt det som jeg skulle bruge. Takker...!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. december 2001 - 21:34 #12
Ja, du kan sagtens finde den under hjælp og så ser det pænere ud når du udskiver listen.
Listen kligger i WinXP!

Tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes