Avatar billede sap Nybegynder
09. december 2001 - 23:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Cisco 677 - Host / Sletning af åbne porte...

Hej..
Jeg har lige skiftet fra Stofa til WOL (Ciso 677 router), men nok om det.
Jeg skulle selvfølgelig have lavet sådan at jeg kunne sende filer over icq / irc, og derfor skulle der pilles lidt ved routeren. Der stødte jeg ind i det problem at man ikke kan slette en port, man har åbnet ved en fejltagelse. Jeg vil bare hører hvad folk gør rundt omkring, det kan ikke passe at jeg er den eneste der har det problem.

Desuden bakser jeg også med at kunne komme til at hoste nogle spil (Ghost Recon) men jeg kan ikke få det til at virke ??
set nat entry add 197.168.1.7 2346 (ekstern ip) 2346 tcp

På forhånd tak
Avatar billede oz2kas Nybegynder
09. december 2001 - 23:39 #1
hvis du skal slette dine natninger igen kan det gøres med følgende kommando:

set nat entry delete <intern-ip> <port> <ekstern-ip> <port> <protokol>

Håber det kommer til at virker for dig ellers bare skriv igen... :-)

/Kasper
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
09. december 2001 - 23:41 #2
så vidt jeg ved er WOL\'s routerer satop på en sådanne måde at all trafik bliver sendt til 192.168.1.2
prøv at skifte ip til 192.168.1.2
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
09. december 2001 - 23:42 #3
Det med at man ikke kan slette en allerede oprettet entry er et kendt problem, det skulle være rettet i den nye CBOS version, men som wol kunde må du vidst ikke opdatere...

Selvom du ikke er kunde hos CC kan du få meget hjælp her: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/
Avatar billede gpa Nybegynder
09. december 2001 - 23:45 #4
Avatar billede gpa Nybegynder
09. december 2001 - 23:53 #5
Avatar billede sap Nybegynder
09. december 2001 - 23:55 #6
Kasper : Det har jeg prøvet, men som Thoeger også siger er der fejl i CBOS versionen, og efter et reboot kommer de igen.

Thoeger : Jeg bruger også meget de sider da WOL\'s support kan være en andelse mangelfuldt. Dvs at man ikke kan få den nye CBOS version når jeg er WOL kunde ?? det stinker da lidt...intet jeg kan gøre ??

Gpa : Jeg kan godt indsætte entries, jeg kan bare ikke slettet dem igen..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
10. december 2001 - 00:15 #7
hmm... det må da vøre i din isp\'s bedste interesse at de har en tilfreds kunde - meningen med f.eks. adsl er jo netop at man kan sende/modtage filer med høj hastighed. jeg er sikker på at de vil være lydhør overfor dit problem - måske med lidt ekstra smørelse at de vil sende dig en ny \"opdateret\" router... (skal ikke kunne siges med sikkerhed men det er da værd at prøve)

/kasper
Avatar billede gpa Nybegynder
10. december 2001 - 01:09 #8
Hvad med at nulstlle den?
Avatar billede gpa Nybegynder
10. december 2001 - 01:10 #9
Avatar billede sap Nybegynder
10. december 2001 - 07:19 #10
Gpa : Jeg har generelt forsøgt at holde mig fra nulstilling af den grund at der er sindsyg mange nat entries i routeren og jeg kan ikke huske at taste dem alle ind igen :)

Desuden er det også en cybercity nulstilling, og vil det så virke på en WOL router ?

Foreløblig har jeg skiftet til en anden ip og derved \"undgået\" de forkerte entries, og det ser ud til at virke, men det er jo som nogen vil sige en \"pap\" løsning :)
Avatar billede gpa Nybegynder
10. december 2001 - 20:38 #11
Har WorldonLinie ikke samme anvisning - kan af gode grunde ikke logge ind da jeg har CC....:-)
Avatar billede sap Nybegynder
10. december 2001 - 21:19 #12
Så vidt jeg ved er der ikke noget med at logge ind, i så fald, hvor ?
Avatar billede cope21 Nybegynder
10. december 2001 - 23:06 #13
WorldOnlien har ingen service what so ever .. Anyway, pas på med den generelle nulstilling, da jeg ikke ved om WOL kører med samme indstillinger som vi gør ved Cybercity.

Med hensyn til at \"huske gamle\" NAT entries, kan du bare skrive \"show config\" så vises alle info som du så kan smide i routeren bagefter.
Avatar billede sap Nybegynder
11. december 2001 - 14:34 #14
Jeg har fra flere blevet advaret med nulstiling, så den metode kan/vil jeg ikke bruge...

Jeg er blevet anbefalet af opdatere softwaren i routeren, da det løses i en senere version... Nogen der har erfaring med det ?
Avatar billede gpa Nybegynder
11. december 2001 - 21:46 #15
Hvis du går til deres supportside KRÆVES log ind. det er der du skal angive dit/dine numre.

Hvis du kigger lidt i det link jeg gav dig, vil du se hvordan du bl.a. sletter dine NAT...:-)
Avatar billede sap Nybegynder
12. december 2001 - 15:03 #16
Jeg har lige fået svaret af en der havde opdateret sit CBOS, han kan heller ikke gøre det.

Fejlen er at hvis man har en range port, kan man ikke slette den igen, og dette er ikke blevet rettet i den nyeste version.

Den eneste løsning er at vente på den næste version, hvor det (helst) skulle være rettet.

Jeg beklager at jeg ikke kan give point, men jeg takker for de mange gode forslag der er kommet..