Avatar billede caschy Nybegynder
09. december 2001 - 22:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

En lap?

Hej;-)
Hvad hedder disse lapper der kommer ned når man holder mussen over f.eks. på menupunkter og hvordan laver man dem?

Håber at der nogen der vil hjælpe.
:-)
Avatar billede dmcn Praktikant
09. december 2001 - 22:35 #1
<a href=\"noget.htm\" title=\"Lap-teksten står her! ;)\">noget</a>
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 22:38 #2
De hedder lag, og kan laves på adskillige måder.

kik fx i spm http://www.eksperten.dk/spm/144331 hvor bas prøver at lave sådan en menu.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 22:39 #3
Mener du såkaldte \"dropdowns\"?

Du skal bruge Javascript kombineret med CSS (Stylesheets), og kombinere det således, at du opnår den ønskede effekt. Noget af kunsten består i, at få det til at virke i alle de forskellige browsere på de forskellige platforme.

Det er det man populært sagt kalder \"DHTML\" eller \"Dynamisk HTML\"

www.dhtmlcentral.com kan du finde diverse udemærkede DHTML Scripts, bla. en \"dropdown menu\". De er vist frit tilgægelige og gratis at bruge sålænge man lader deres kommentarer stå i koden.

Det er lykkedes mig efter lidt \"nørklen\" at få et par scripts derinde til at virke med et godt resultat.

Så kan du jo selv bestemme, om du vil \"lure\" i koden, eller bruge deres script, som nemt kan tilpasses det \"look\" og \"feel\" du bruger på din side.

Hvis du vil vide mere om DHTML og Javascript vil jeg anbefale dig www.webmonkey.com - især JavaScript tutorial\'en er rimelig \"nice\".
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. december 2001 - 22:40 #4
Ups. medmindre du mener den slags n0rmality viser.
Avatar billede caschy Nybegynder
09. december 2001 - 22:47 #5
Ja, det er vist det n0rmality mener.
Han får point,k.

Tak for hjælpen, det er alletiders.
Mvh Caschy ;-)
Avatar billede dmcn Praktikant
09. december 2001 - 22:48 #6
Jeg takker for point! :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2001 - 23:09 #7
Hehe.. så var det jo slet ikke såddan noget \"fancy\" noget :o)
Avatar billede caschy Nybegynder
09. december 2001 - 23:31 #8
Hej smajli
nop, så langt er jeg slet ikke kommet endnu.
Er først lige begyndt.
;-))