Avatar billede janny Nybegynder
05. december 2001 - 10:51 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

adressekartotek til acces database?

Hej Eksperter. I mit e-mail program ( Outlook Express ) har jeg oprettet en gruppe med navnet nyhedsbrev. Gruppen indeholder ca 700 e-mail adresser, kan disse overføres til en ny Acces database således at jeg kan lave en ASP side hvor folk selv kan til og framelde sig? Hvis ja, så skal det forklares punkt for punkt da jeg ikke er så stærk i Acces. PS! ASP siderne har jeg klar, så dem skal i ikke inkludere i jeres svar, kun hvorledes jeg får adresserne over i en database. Hilsen Jan
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 11:18 #1
Du vælger \'eksport\' i \'filer\'

Her kan du vælge at eksportere til en kommasepareret fil.

Den kan du så importere i access - der er en guide til det...
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 11:19 #2
hi janny!
I normally use Outlook so I cant say exactly if Express is the same. In Outlook it is possible to Export to an Access database, and I would think it is also possible in Express. I think you should try this method, as automating (programming) Access to get the data from Outlook isnt so good, so I doubt it ís better with Express.

mvh
terry
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 11:27 #3
terry -> det kan man desværre ikke i Express :o)
Eller var det helt klart at foretrække...
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 11:28 #4
Does Express have any export functions isl....?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 11:30 #5
Yes - som jeg beskrev kan den eksportere til en komma-separeret fil - den kan importeres nemt i Access
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 11:33 #6
So that would be the easiest solution janny!

Export to a comma-seperated file and then import the file into an Access database.

In Access, go the files menu+get External data and then follow the instructions, I am sure you can do that, if not then get back!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 11:36 #7
Så er vi enige om løsningen ;o)
Avatar billede janny Nybegynder
05. december 2001 - 11:42 #8
Hej igen. Jeg har nu fået den til at importere adressekartoteket i Acces, no problem, MEN!! GRUPPEN NYHEDSBREV figurerer blot som en enkelt post ( uden mail adresse/r ) det er de adresser der er INDE i gruppen jeg skal have fat i!

Hilsen Jan
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 11:45 #9
As I have said, I know nothing about Express!
Isnt it possible to select a sub folder when exporting?
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 11:46 #10
Or maybe a parameter stating you want to include sub folders!
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 11:46 #11
what do you say isl...?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 12:53 #12
hmmm... jeg skulle lige til frokost...

Jeg har lige kigget på det...

Jeg kan også konstatere det samme problem.
Det er ikke mulig at vælge sub-folder i forbindelse med eksporten - ej heller hjælper det at vælge folderen før man eksporterer :(

Nu sidder jeg seføli ikke lige med Access her hvor jeg er, men terry: kan du se om Access kan importere en .wab-fil ?
Avatar billede macjensen Nybegynder
05. december 2001 - 15:22 #13
Du behøver overhovedet ikke at gå ind i outlook express, alle de nævnte oplysninger står i et seperat program der blot kommunikerer med express, nemlig Adressekartotek der kan tilgås som selvstændigt program eller gennem et mail-program som express.
I Adressekatoteket markerer du gruppen og vælger Filer, Eksporter til Andet adressekartotek, Tekstfil kommasepareret, og voila!
Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 15:27 #14
macjensen -> har du prøvet det selv, eller er det en teori :)
Avatar billede janny Nybegynder
05. december 2001 - 15:36 #15
>>macjensen: sorry no can do! , hvis jeg går ind i: Denne computer -> Programmer -> Outlook Express så ligger subfolderen \"nyhedsbrev\" ikke som en seperat fil.
Avatar billede terry Ekspert
05. december 2001 - 15:46 #16
isl... As far as I can see Access cant import .wab files.

Avatar billede isl19960 Nybegynder
05. december 2001 - 16:08 #17
terry -> det tænkte jeg nok - men jeg kunne ikke selv kontrollere det...

janny -> jeg er bange for at du ikke har så mange andre muligheder end at skifte til Outlook... der kan du helt sikkert få det til at virke...
Avatar billede macjensen Nybegynder
05. december 2001 - 17:11 #18
Programmet hed Adressekartotek, ikke nyhedsbrev,der er en stor knap i standardværktøjslinine i express med ordene \"Adresser\", men, men, er der tale om en folder under lokale mapper i express ? Altså der hvor indbakken befinder sig?
Og ja isl, jeg har selv prøvet.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. december 2001 - 08:59 #19
janny -> hvilken version af Outlook Express bruger du ?
Avatar billede janny Nybegynder
10. december 2001 - 09:24 #20
6.0
Avatar billede isl19960 Nybegynder
11. december 2001 - 22:40 #21
Jeg kan altså ikke se hvordan det kan gøres - så det må macjensen kunne vejlede dig i... han kan jo :)
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2001 - 09:12 #22
janni> Convert to Outlook!
Avatar billede macjensen Nybegynder
12. december 2001 - 12:05 #23
Vi prøver igen, meget langsomt:
I Outlook Express (også i ver. 6.0)er der en værktøjslinie med nogle knapper, én af disse er mærket \"Adresser\". Klik på denne knap, et lille program med navnet Adressekartotek dukker derefter op. Der er to felter, ét til at vise kotakt-grupper og foldere og ét til at vise de personer der er listet i de valgte elementer til venstre.
I venstre felt skal du markere gruppen nyhedsbrev, gå derefter op i menulinien under \"Filer\" og vælg export, vælg anden adressebog (ikke wab), vælg tekstfil (kommasepareret)
Avatar billede janny Nybegynder
12. december 2001 - 12:32 #24
Exporter er IKKE aktiv på min maskine. ???
Avatar billede macjensen Nybegynder
12. december 2001 - 12:37 #25
Muligvis en manglende streng i registreringsdatabasen, prøv at geninstallere.
Jeg ved ikke med sikkerhed om det er korrekt.
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2001 - 12:39 #26
Janny, I have just tried exporting from Express (5.0) without ANY problems at all.
Avatar billede terry Ekspert
12. december 2001 - 12:47 #27
It sounds as though there is something wrong with the installation, there are no options to installing Express such as file types etc, so everything should in place!

I can choose from CSV and MS Exchange (Files Export) menu
Avatar billede isl19960 Nybegynder
28. december 2001 - 11:48 #28
Har du fået det til at virke ?