Avatar billede ilovechicks Nybegynder
04. december 2001 - 18:04 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

no repeat og gennemsigtighed

hvordan gør jeg sårn at min bg på min side kun gentager sig EN gang ??
hvordan skal koden se ud ?

næste:
Hvordan gør jeg en sides baggrund gennemsigtig ? da jeg bruger iframes og gerne vil have sårn at man kan se baggrunden på selve siden igennem iframesne...

please svar.. jeg skal bruge det meget hurtigt !
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
04. december 2001 - 18:07 #1
det vilel være fint hvis du bare ville sige en af tingene eller kode en af tingene så det kan lade sig gøre... så skal du nok få din halvdel af pointsene
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2001 - 18:07 #2
Du skulle kunne finde noget hjælp her:

http://activeserverpages.dk/locator.asp?guid=001000000234

Angående iframes, så kan det ikke lade sig gøre, så vidt jeg er informeret. Muligvis med noget IE only kode eller lign, men teoretisk er det ikke muligt så vidt jeg kan regne ud.

Hvis du vil have baggrunden på et tekstområde gennemsigtigt så skal du gå væk fra iframes og over i layers og lign.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede baw Nybegynder
04. december 2001 - 18:08 #3
Prøv at indsætte \'background\' uden nogen efterfølgende værdi, der hvor der skal være gennemsigtigt.
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
04. december 2001 - 18:08 #4
jeg vil også gerne gøre så baggrunden er i midten af siden...
Avatar billede olebole Juniormester
04. december 2001 - 18:14 #5
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2001 - 18:15 #6
baw> det vil ikke virke. En iframe er et dokument i et andet dokument, rent teoretisk ligger det så vidt jeg er informeret ikke \"ovenpå\" det dokument den er inkluderet i. Men jeg kan jo tage fejl, jeg benytter mig sjældent af iframes. Der findes bedre alternativer.

Med Venlig Hilsen
Oscar Eg Gensmann
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2001 - 18:17 #7
Ohh jammen dog, jeg tog fejl hvor herligt :-) - at det så er noget IE stads er jo så bare en mindre detalje :-)

God fornøjelse.
Oscar
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
04. december 2001 - 18:19 #8
TAK OSCAR!!

Det er fordi jeg plejer at kigge på builder.dk men den har du jo lukket :(
nå men du får halvdelen af pointene !
men jeg venter lige og ser om en kan klare den anden halvdel.. det med iframes...
Avatar billede baw Nybegynder
04. december 2001 - 18:20 #9
IFRAME bruger egenlig ikke background, det er noget jeg har brugt i TABLE. IFRAME bruger jo SRC.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2001 - 18:20 #10
ilovechicks>

Kig på det eksperten spørgsmål olebole har postet!
Avatar billede olebole Juniormester
04. december 2001 - 18:22 #11
osaka_san >> Der findes ikke alternativer i IE, hvis du vil loade en HTML-side dynamisk ind i en bestående side.
Det gør der naturligvis i NS4.X, hvor begavede udviklere skænkede os ikke mindre end *to* funktioner til at loade HTML direkte ind i et div/span. Men det er jo desværre historie  :(
/mvh
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2001 - 18:33 #12
OleBole>

Nu nævnte jeg jo ikke noget om at det skulle være clientside ;-)

De fleste af dem jeg er bekendt med bruger iframes fordi de synes det gør det nemmere at lave en side med en menu og så loade siden i iframen, for på den måde at kunne rette i menuen 1 sted. Det var det man også i gamle dage brugte normale frames til, men mange har fundet ud af at det er lidt nemmere med iframes da de så ikke skal til at regne alt muligt ud med højde bredde og jeg skal komme efter dig :-)

Mine foretrukne alternativer er at lave det serverside, hvis man endelig vil have 1 fil med sin menu osv for nem redigering. Den primære årsag er at det sparer dig for bunker af arbejde med at positionere iframes/frames og du kan nøjes med at koncentrere dig om at bygge dit layout op i <div>, <span> osv.

/Just my 2 cents

Mvh.
Oscar
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
04. december 2001 - 19:20 #13
jaja jeg sku jo lige opdatere ik osaka san...

olebole og dig får points
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
04. december 2001 - 19:23 #14
tak til jer begge !!!
damn det var godt !!
Avatar billede osaka_san Nybegynder
04. december 2001 - 19:28 #15
Ilovechicks> helt i orden :-D

God fornøjelse
Avatar billede ilovechicks Nybegynder
06. december 2001 - 16:47 #16
forresten osaka san hvor er alle de \"buildere\" der var på builder.dk ?? de var nemlig kanon fede !!
Avatar billede osaka_san Nybegynder
06. december 2001 - 17:13 #17
Ilovechicks>

hvis du tænker på Builder Tools\'ne så er enkelte kommet på www.ActiveDeveloper.dk, men resten ligger i skuffen sammen med det andet :-)

mvh
Oscar