Avatar billede brian Nybegynder
03. juni 1999 - 23:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Winsock

Er der et godt sted hvor man kan få vejledning til winsock.

Jeg skal lave en server/client løsning der skal udveksle data fra en database.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. juni 1999 - 23:50 #1
mon ikke microsoft har noget info liggende et sted?

ellers prøv lige http://www.tech-nic.net/ den er god
Avatar billede mukke Nybegynder
03. juni 1999 - 23:54 #2
Hvis du har client/server delen af Delphi behøver du slet ikke bekymre dig om Winsock....

Har du C/S harkomponentpaletten et afsnit der hedder Internet. Der kan du finde client og serversocket - Lige det du skal bruge. I hjælpen er der masser af information om disse.
Avatar billede elk Nybegynder
04. juni 1999 - 01:56 #3
Prøv at tjekke Francois Piette's site. Han har nogle suveræne internet komponenter :)

http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

Håber der er noget imellem du kan bruge :)

--
Tue
Avatar billede brian Nybegynder
04. juni 1999 - 09:43 #4
Jeg havde vist ikke formuleret mig helt korrekt. Det er en skoleopgave hvor winsock SKAL bruges som server/client delen
Avatar billede hunter Nybegynder
04. juni 1999 - 17:58 #5
Jeg kan ikke komme til med et svar men kun med en kommentar :(

Men kig i filen src\rtl\win\winsock.pas i dit Delphi bibliotek.
Det er interfacet til winsock i pascalform, og der står alt du behøver at vide.
Jeg bruger client/server udgaven af Delphi 3
Avatar billede TRoXa Novice
15. juni 1999 - 08:06 #6
Jeg tror at det ville være en god ide at se i den src\rtl\win\winsock.pas

hvornår skal du aflevere opgaven... for hvis der går et lille stykke tid, så kan jeg nok lige prøve at se om jeg kan finde noget til dig :)

ses
---
TRoXa
Avatar billede cybermike Nybegynder
29. juni 1999 - 02:23 #7
De componenter der liger i Delphi biblioteket bruger også Winsock, enhver form for netværks kommunikation i Windows foregår via Winsock!

Det du mener er altså at du skal "tale" direkte til winsock!

Beklager det kan jeg ikke hjælpe med!(endu=
Avatar billede lrj Nybegynder
25. oktober 1999 - 22:29 #8
Hvis du vil lave hardcore winsock programmering, så se på følgende link:

http://www.winsock.com/winsock/utilities.htm

Men hvis det bare er til at tilgå databasen over netværket, kan du bruge BDE eller lignende. Der er ingen grund til at lave det hele fra grunden af - den funktionalitet _er_ lavet.

Sig til hvis du skal have mere information
Avatar billede lrj Nybegynder
25. oktober 1999 - 22:31 #9
Forresten, ovenstående, som har givet et link til ICS - altså linket http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm - der er også en version af winsock som du kan programmere videre på. Denne er indkapslet lidt mere, så den er til at bruge, uden at man skal være ingeniør :)