Avatar billede lrj Nybegynder
28. marts 2000 - 12:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Import af Flash 4 film i Director 7 får Director til at crashe

Hmm, check topic - Jeg kører med version 7.02 af Director, og så vidt jeg kan se i dokumentation og diverse websites burde det ikke være noget problem, men det er det altså.

Har testet det på en Mac - her virker det fint... Nu er jeg ikke mac-mand, så jeg ville være træt af at skulle lære det nu. Nogen ideer?
Avatar billede lrj Nybegynder
28. marts 2000 - 12:11 #1
Oh ja, og er der ingen work-around, hvordan får jeg så importeret de grafiske elementer fra flash-filen i director? Jeg skulle gerne bruge grafikken, forstås..
Avatar billede crunch Nybegynder
28. marts 2000 - 12:49 #2
1)prøv at konvetere ned til flash 3.
2) Prøv at ændre importformen.
(f.eks. linket /direkte osv.)

Jeg har selv brugt flash og director sammen på både NT, 98 og 2000 og det plejer ikke at være et problem.

Prøv ellers macromedia´s newsgroup, den er klart bedre til mærkelige spørgsmål.
Avatar billede lrj Nybegynder
28. marts 2000 - 14:15 #3
Hmm, HAR prøvet med flash 3. Hjalp ikke :(

Piller lige ved importformen..
Avatar billede lrj Nybegynder
28. marts 2000 - 14:17 #4
Ændrede fra linket til direkte, med det resultat at den stadig går ned.

Måske man skulle krybe over i nyhedsgruppen. *GISP*
Avatar billede crunch Nybegynder
28. marts 2000 - 14:54 #5
jeg har to andre mistanker.
Importerer du rigtigt.?
(du skal ikke importere som alt andet, men istedet vælge
insert > mediea element > flashmov

Der findes hvis også en technote (kan ikke huske hvor) der omtaler flashproblemer med 7.2 Der skulle da være kommet rettelser, men du kan evt. prøve at nedgradere til 7.0 (desperat).
Avatar billede lrj Nybegynder
28. marts 2000 - 14:59 #6
Prøvede også at gøre det i 7.0 - no good, nøjagtig samme fejl.

Og jo, jeg importerer med den nævnte metode.

Kan du komme i tanke om en måde jeg kan få grafik-elementerne over i Director - jeg har fuld adgang til flash-filen. Skal faktisk bare genbruge grafikken (vektor-format vistnok) - kan det eksporteres i den ene (flash) og så importeres i den anden... (director). Det kunne jo også være en løsning.
Avatar billede crunch Nybegynder
28. marts 2000 - 15:18 #7
hvis det bare er billeder. Er det nemmeste nok at eksportere fra flash
export as> f.eks. bmp- også importere til director

hvis det er en flashfilm kan du gemme som Quicktime også importere til director, men så skal du huske at vedlægge quicktime playeren med din projector.

Ingen af ovennævnte løsninger er vektoriseret, så det kommer an på om det skal bruges til web?
Avatar billede lrj Nybegynder
01. april 2000 - 16:30 #8
Det er jo lige det det skal :(

Hmm, man kan vist gemme fra flash i illustrator format... er det ikke vektor-baseret?
Avatar billede crunch Nybegynder
02. april 2000 - 18:18 #9
illustrator er vektoriseret, men jeg mener ikke at du kan importere det til director, da director ikke er noget decideret vektor-program. (du kan dog afspille vektoriserede sekvenser som flash herfra).
men ikke noget problem, bitmap er fint nok til det meste og det går stærkt nok.
det optimeres når du gemmer som shockwave..(til netbrug)
Avatar billede lrj Nybegynder
02. april 2000 - 20:09 #10
Okay, du skal have vældig tak for hjælpen crunch - vist ikke mange aktive i denne kategori :)
Avatar billede crunch Nybegynder
02. april 2000 - 22:38 #11
selv tak -og nop, eksperten er ikke det bedste sted for director interesserede..
-hvilket er mærkeligt da director er et oversejt program.
(:
Avatar billede void Nybegynder
12. april 2000 - 16:56 #12
hmmm...
JEg har aldrig haft problemer med at hente flash ting ind i director... Du ved selvfølgelig godt at det er swf filen du skal hente ind? og hvis du skal bruge de forskellige elementer skal du lægge dem i hver sin swf fil. Og hvis det ikke virker er det nok dig der har en SKOD computer! *G*
Avatar billede lrj Nybegynder
13. april 2000 - 14:15 #13
void> Tak for det meget informative indlæg, som ikke kunne bruges til noget som helst.

Det viste sig at være Director der var fucked up - så snart der kom noget på scenen, ligegyldigt hvad, gik den ned. Makes you wonder...
Avatar billede void Nybegynder
14. april 2000 - 17:49 #14
Slap da af... Jeg mente sgu ikke noget af det jeg sagde på nogen som helst ond måde! Du må sgu undskylde jeg prøver at hjælpe...

The VoiD
Avatar billede lrj Nybegynder
14. april 2000 - 21:00 #15
Ja okay, godt ord igen :o)