Avatar billede zyclon Nybegynder
03. december 2001 - 00:01 Der er 9 kommentarer

Win2k installation fylder mere end ellers. ?

Hej

Jeg har lige geninstalleret hele mit system, men pludselig fylder Win2k ca 1.2 Gb mod 800 mb som før.

Hvordan kan det være ? Har jeg virus eller noget ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:03 #1
Det er kun 400Mb, prøv at se på din swapfil m.m., det er meget normalt at den fylder så meget!
Avatar billede zyclon Nybegynder
03. december 2001 - 00:04 #2
Synes bare det er mærkeligt at den pludselig fylder mere når det er den samme som jeg plejer at bruge.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:07 #3
Hvor skulle du ha\' fået den virus fra?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:08 #4
Har du ændret noget på din hardware, nye ram eller hvad!
Avatar billede zyclon Nybegynder
03. december 2001 - 00:08 #5
Ja, jeg har sat 256mb ekstra ram i for 14 dage siden
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:11 #6
Det er garanteret det der snyder dig, din swapfil er blot blevet tilpasset den nye ram størrelse!
Avatar billede zyclon Nybegynder
03. december 2001 - 00:15 #7
Ok...ændrer den sig kun ved en installation af Win2k eller kan den ændre sig uden videre ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. december 2001 - 00:17 #8
Nej, nu beholder den sin størrelse og ændrer sig kun hvis du vælger en ny størrelse eller ændrer ramstørrelsen.
Lad WinXP selv passe den automatisk, det er bedst sådan!
Avatar billede Peter Praktikant
03. december 2001 - 00:26 #9
det passer jo med at swap-filen er 1,5 gang større end rammen, så når du sætter 256 mb i bliver swap-filen 396 mb større, du kan bare ændre den tilbage til det den var før, du burde ikke have brug for de ekstra 400 mb swap-fil. Min var på 768 mb, jeg har ændret den til 100 mb, jeg mangler aldrig.