Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 08:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

? hvor blev den af W32.nimda.enc?

Vores Nt 4.0 server med Exchange Kører med Norton antivirus. Definitioner er på grund af en fejl sidst opdateret medio oktoberNAV melder om W32.Nimda.enc i 159 filer
Vi downloader removal tools fra Norton og kører disse uden at disse finder noget.
vi opdaterer virusdefinitioner og scanner serveren igen uden resultat.
Vi søger manuelt fra både windows og en command prompt efter de filer der var meldt inficeret uden resultat ingen af filerne eksisterer.
Hvor f..... blev den
Er der nogen der har lignende erfaringer?

Er vi sluppet af med dem?

Avatar billede perhaps Nybegynder
30. november 2001 - 08:53 #1
Mine nimda havde af en eller anden grund lagt sig i midlertidige filer og blev fjernet da jeg slettede midlertidige filer. Kunne også være tilfældet hos dig. Jeg scannede efterfølgende og nimda var bare væk.
Avatar billede prodic Mester
30. november 2001 - 08:54 #2
Hvornår filerne meldt inficerede? nogen specifik dato for \"hændelsen\".

Eller melder Norton om fejl når i scanner serveren nu for det burde den jo ikke når filerne slet ikke er der.
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 08:58 #3
Filerne blev meldt inficerede 29/11, altså igår, alle filnavne havde extension .eml
filerne var spredt over mange direktorier på serveren.
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 08:58 #4
Serveren melder ikke om nogen fejl nu.
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 09:04 #5
Det ser IKKE ud til at de filer den havde lagt sig i var midlertidige filer.
Avatar billede prodic Mester
30. november 2001 - 09:32 #6
Hvis en ny scanning med Norton ikke finder flere inficerede filer, og Removal Tool\'et heller ikke finder noget samt at de tidligere inficerede filer ikke længere findes, så tror jeg du kan være helt rolig.
Så er chancerne for virus ret små i hvertfald på serveren - hvad med klienterne?
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 09:43 #7
Ja det er jo en helt anden sag, men dem starter vi først på når vi har serveren helt ren
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 09:44 #8
Men det er lidt skummelt at de forsvinder uden at nogen af værktøjerne har rapporteret at have fjernet dem og uden nogen form for genstart ell. lign.
Avatar billede prodic Mester
30. november 2001 - 15:26 #9
De skulle vel aldrig være røget ud automatisk når programmet finder dem?
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. november 2001 - 16:00 #10
Som prodic er inde på> Det er vel ikke sådan at Norton AV har slettet dem/sat dem i qurantine?
Avatar billede holtums Nybegynder
30. november 2001 - 19:36 #11
Som jeg skrev indledningsvis finder hverken NAV eller diverse værktøjer noget som helst. Der er ingen filer i quaratine. Eller tilsyneladende andre steder.
Der er heller ingen logs der henviser tilreparerede filer.
De filnavne som oprindeligt blev fundet er som sunket i jorden uden nogen form for henvisninger, og uden at nogen af de værktøjer der r blevet kørt har så meget som rapporteret en virus fundet.
Avatar billede perhaps Nybegynder
01. december 2001 - 13:47 #12
Når du holtums skriver \"vi\" så er der nok andre end dig der har fingre i den NT4 server, ik\' sandt? Man kan ikke altid vide hvad andre foretager sig, men vær du glad for at nimda er væk.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2001 - 18:03 #13
holtums> Hvordan fandt du virusen i første omgang? Med en virusscanner! Hvis denne har slettet filerne - så er det jo klart at de andre værktøjer ikke kan finde den!
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. december 2001 - 18:04 #14
En virusscanner kan nemlig også fjerne virus .. :)
Avatar billede holtums Nybegynder
01. december 2001 - 18:05 #15
Vi er nok mere en \"firma\" betegnelse end en betegnelse for et antal personer, bortset fra det har VI været to på sagen i 20 timer for at være helt sikre på at den er væk. Det er ikke specielt smart hvis et software fa. begynder at sende vira ud på installationsdisketter

Bortset fra det er VI nu ret sikre på at der tale om en bug i NAV som vi har fundet oplysninger om andetsteds på nettet (den blev rettet primo november).