Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Umuligt!!!!

Jeg har lige købt ny Harddisk, den duede da osse lige indtil jeg skulle installere windåz på den, i en anden computer altså. Fordi cd-rom drevet drillede lidt. Men nu kan jeg ikke finde Harddisken i bios`en.
Hvad gør jeg? Skriv hvis i vil have flere oplysninger!
Avatar billede djeclemen Nybegynder
29. november 2001 - 14:26 #1
tjekker dine kabler..
Avatar billede ducks Nybegynder
29. november 2001 - 14:29 #2
lav en hel masse som du ikke ved hvad er... ej (selvom det hjælper for mig) ;o)
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:29 #3
Har prøvet adskillige gange. Men det mærkelige i det er at; den har duet før! På samme comp.
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:32 #4
Har du andre ideer??
Avatar billede mulde2 Nybegynder
29. november 2001 - 14:40 #5
Tjekker slave osv..
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:45 #6
har prøvet den står som master! men inde i bios>hdd detection, kan den ikke finde en levende flyve skid!
Avatar billede mulde2 Nybegynder
29. november 2001 - 14:46 #7
Du er godt nok gavmild hvad?
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:48 #8
´Hvis du tænker på point, er det fordi jeg ikke har flere at dele ud af?
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:50 #9
har lige lagt nogle flere point!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 14:54 #10
Har du husket at sætte den som master?
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 14:54 #11
Jep, og jeg kan ikke finde den i bios`en!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 15:00 #12
Og du er sikker på at den sidder på primær kontroller!

Hvordan har du sat CD-drevet, som master eller som slave og på hvilken en kontroller - primær eller sekundær?

Er det en ATA66 eller ATA100 HDD og bruger du det rigtige kabel, blåt stik i den ende der går til kontrolleren, det grå til en evt. slave, det sorte stik til master HDD!
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 15:02 #13
Den kan heller ikke finde cd-rom drevet i bios`en, men alligevel duer det da?
Men cd-rom drevet tror jeg står som master?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 15:09 #14
Det skal du lige finde ud af for at komme videre, sidder den alene som master på den sekundære kontroller er det ok.
Hdd skal sidde på den primære kontroller som master!
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 15:11 #15
i bios`en eller på overfladen af disken?
Avatar billede trivial Nybegynder
29. november 2001 - 15:12 #16
Jep......tjek dine kabler:0)
Mvh Asger
www.Hard-News.dk
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 15:14 #17
jeg har tjekket mine kabler.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 15:18 #18
Du skal se på bagsiden af harddisken og CD-drevet om jumperne sidder som de skal, og så checke om kablenerne går hen til de rigtige steder på bundkortet og om de vender rigtigt, den farvede stribve på de flade kabler er nr 1.

Når du er sikker på at de sidder rigtigt skal du autodetecte dem i bios - Save&Exit!
Avatar billede jadebob Nybegynder
29. november 2001 - 15:33 #19
øh, det er lidt flovt, men kablerne sad forkert. retaxes du får pointene!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. november 2001 - 16:46 #20
Flovt og flovt, det er hvad der kan ske ;o)
Tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes