Avatar billede wermelin Nybegynder
29. november 2001 - 12:55 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

SMS

Hejsan,

Det kan godt være at spørgsmålet har været oppe før, men jeg kom til at tænke på; hvad sker der når folk skifter mobil-udbyder?!
Jeg sender SMS\'er ved hjælp af ASP og her bliver der jo sat @udbyder.dk bagefter mobilnr.\'et!

Fx. tilhører 23-nr.ene tdc - men hvis man nu skifter til sonofon - så kommer der vel et problem!?

Med andre ord; Hvad sker der!?

Med venlig hilsen
Wermelin
Avatar billede hirayz Nybegynder
29. november 2001 - 12:58 #1
det virker ikke mere...
Avatar billede hirayz Nybegynder
29. november 2001 - 12:58 #2
du kan hvis du køber en smsgateway men det er jo rimeligt dyrt...
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
29. november 2001 - 13:01 #3
en smsgateway koster 1000+ om måneden plus 25 el. 50 øre pr sms, så det er nok ikke nogen løsning ...
Avatar billede keysersoze Guru
29. november 2001 - 13:09 #4
det _burde_ kunne lade sig gøre at lade alle sms\'er bliver sendt gennem teledanmarks @ - uafhængigt af abb.
Avatar billede clausn Nybegynder
30. november 2001 - 21:36 #5
Man kan sende sms beskeder til xxxxxxxx@sms.myorange.dk (eller xxxxxxxx@sms.orange.dk). Kan ikke huske om det er dem begge der virker...
Avatar billede wermelin Nybegynder
30. november 2001 - 23:50 #6
riwen: Er det så gratis at benytte @orange eller skal man betale en bondegård?!
Avatar billede keysersoze Guru
01. december 2001 - 02:27 #7
har du prøvet mit forslag? ja - det er gratis at benytte dem, men kan de ikke lide at du gør det, så banner de din IP så du ikke mere kan sende gennem dem
Avatar billede clausn Nybegynder
03. januar 2002 - 21:37 #8
Ja, det er ganske gratis... Og der virker som det skal.. Jeg brugte det bla. til at sende jule/nytårs hilsner til venner og bekendte... Fremme i løbet af et øjeblik :)