Avatar billede kom Nybegynder
28. november 2001 - 21:02 Der er 10 kommentarer

forskel på pci og agp

er der nogle som kan fortælle hvorfor den fryser skærmen når det er spil og billeder. når den så fryser billedt og man trykker på en knap kommer der en brumme lyd fra maskinen
Avatar billede zed_one Praktikant
28. november 2001 - 21:04 #1
omformuler venligst..kan desuden ikke se en sammenhæng mellem overskrift og indhold i det her spørgsmål
Avatar billede storwin Nybegynder
30. november 2001 - 01:30 #2
Forskellen på PCI og AGP er at AGP er en ny standard udviklet udelukkende til grafikkort som gør at dit grafikkort kan sammarbejde meget bedre med resten af din computer, men PCI bare er dagens standard indenfor alle slags kort til computeren.

Hvis du har AGP på bundkortet, ville det være bedst at få et grafikkort der passede til...

Det andet kan jeg ikke sige så meget om, ud over at det kunne hjælpe at opdatere driverne til grafikkortet, ændre instillingerne for det eller opdatere DirectX

Jeg kunne nok fortælle dig mere hvis du fortalte hvilket spil der er tale om, hvad for en computer og grafikkort du har, samt hvilket styresystem!
Avatar billede kom Nybegynder
30. november 2001 - 19:12 #3
Grafik kort er et 3 d blaster riva tnt2 m64 pci
AMD Duron 600 MHz Aqulia pc ATX PC K 900. det er mange forsk også hvis jeg arbejder med billed fra digatal camera. Men delta force 2 kører fint, når billed fryser og man trykker på en knap kommer der en brumme lyd fra computeren.
Avatar billede storwin Nybegynder
01. december 2001 - 14:07 #4
Jeg fatter stadig minus...

Du siger at deltaforce kører fint, når billedet fryser... Det ville jeg kan lodret sludder...
Avatar billede kom Nybegynder
01. december 2001 - 21:54 #5
Jeg prøver lidt langsommere det er så dan at jeg har delta spilet orginalt, det kører fint.
men når jeg låner spil som er kopiert går det i kage, når jeg har et billed som er taget med digital kammera, og jeg er inde i et billedprogram, så fryser det. det er som om at når der skal arbejdet med mange farver på en gang så er det galt, men hvorfor at det så kan kører med delta ved jeg ikke en pind om, giver dig ret måske en sludder i det sidste, håber at du kan hjælpe
Avatar billede storwin Nybegynder
01. december 2001 - 23:54 #6
Mærkeligt fænomen... Det kunne være en DMA eller IRQ fejl... Det kan du i Win98/95 tjekke om det er ved at højreklikke du \"Denne Computer\" og åbne enhedsoversigten under en af fanerne... I Win2k skal du også højreklikke på \"My Computer\" og finde fanen hardware... Gå så ind under \"Device Manager\" og der har du det.

Rod lidt rundt... Under de enkelte stykker hardware kan du finde \"Resources\" og der se hvorvidt der er konflikter...
Avatar billede zetrograde Nybegynder
05. december 2001 - 10:43 #7
Dit problem lyder umiddelbart som om at din driver til grafikkortet er fucked up!!!
Prøv at installeret en ny driver til dit grafikkort og opdatér til Direct X 8.1 fra www.microsoft.com/directx
Drivere til dit grafikkort kan du finde på www.drivershq.com
Avatar billede realplayer Nybegynder
08. januar 2002 - 18:04 #8
Agp er hurtiger ind pci
Hilsen Casper
Avatar billede kom Nybegynder
08. januar 2002 - 19:01 #9
jeg er desværre ikke kommet vidre
Avatar billede realplayer Nybegynder
17. marts 2002 - 19:28 #10
Ok... Men prøv at kontakte en fagexpert... Men held og lykke ;)