Avatar billede ucfatrox Nybegynder
28. november 2001 - 11:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At skjule sig?

Jeg skal snart til et netparty i Jylland, og har hørt en del rygter om at nogle idioter synes det er specielt at ødelægge andres computere, til netparties.
Derfor vil jeg gerne vide hvordan man kan skjule sin computer, så denne ikke kan ses af andre, men så man stadig kan spille med andre, både på IPX og TCP/IP.

Den er svær ja, så derfor 100 point.
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2001 - 11:09 #1
Windows 2000 (sikkert også XP) er meget bedre sikret end 95/98/ME men ellers kan du vælge ikke at du ikke vil dele dine filer så kan de da ikke se din computer, hved ikke om det var svar nok :o)
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2001 - 11:10 #2
Windows 2000 (sikkert også XP) er meget bedre sikret end 95/98/ME men ellers kan du vælge ikke at du ikke vil dele dine filer så kan de da ikke se din computer, hved ikke om det var svar nok :o)

unskyld det skuklle have været et svar :o)
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
28. november 2001 - 11:12 #3
k... det prøver jeg lige... du får point når jeg ved om det virker...
Avatar billede ucfatrox Nybegynder
28. november 2001 - 11:16 #4
virker... tak
Avatar billede ducks Nybegynder
28. november 2001 - 11:27 #5
Var så lidt :o)
Avatar billede victor44 Nybegynder
28. november 2001 - 11:59 #6
Du kan ikke skjule din maskine bare ved at slå fildeling fra.
Den kan stadig pinges og hvis det er en NT eller Win2000 er der også de skjulte shares at tage sig af. IPC$ er en af dem.

Desuden kan du stadig pinges og din maskine vil optræde i arp tabellerne på routere og andre maskiner.

LuF
Avatar billede reg_guy Nybegynder
28. november 2001 - 15:25 #7
så længe fildeling er på er det ihvertfald muligt at hacke sig ind på din computer, men det hjælper sq da ikke så meget at slå fildeling fra! den kan stadig hackes, spames, crashes, nukez m.m.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. november 2001 - 21:23 #8
et godt skridt på vejen vil være at installere en firewall... der findes tonsvis af software baserede derude i cyberspace, heraf en del, der er gratis til privat-personer...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. november 2001 - 21:26 #9
men ellers er den eneste rigtige beskyttelse at klippe netstikket over, rykke strømstikket ud, slå meget og længe på din(e) harddisk(e) med en haveflise for derefter til allersidst at støbe hele molevitten ind i beton...

der findes ingen måde at være totalt sikret, hvis man også vil kunne bruge sit system nogenlunde konstruktivt... men der er heller ingen grund til at ignorere sikkerhed, bare fordi man ikke kan sikre sig 100%... nogle gange må 99% være nok...